ההברחה בגבול לבנון שנתפסה בזכות התצפיתניות של גדוד 869

"הכרזנו על חשד להברחה", סיפרו התצפיתניות מגדוד 869 של חטמ"ר 769. שקים מלאים בסמים, מכשירי סלולר וכרטיסי סים הגיעו לגדר הגבול, והספירה לאחור עד שיגיעו לשוק ויאבדו עקבותיהם החלה. בזכות העבודה המהירה והמדויקת של החיילות בחמ"ל נתפסה תכולת ההברחה במלואה. שמענו מהן על השתלשלות האירועים

04.11.19
עמית מלמד , מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר בשעות הערב הבחינה רב"ט סתיו ויסמן, תצפיתנית מגדוד 869 בחטיבה המרחבית 769 שבגבול לבנון, בשני אנשים כפופים הנושאים שקים גדולים, מתקרבים לגדר הגבול הסמוכה לכפר עג'ר. רב"ט ויסמן הבינה שהם חשודים והחלה לעקוב אחריהם.

רב"ט סתיו ויסמן

"עג'ר הוא כפר שנמצא בחלקו בישראל ובחלקו בלבנון", היא מעידה, "כשראיתי את החשודים הודעתי למפקדת שלי. כשהם התקרבו למערכת והרימו את השקים, הכרזנו על חשד להברחה".

רב"ט ויסמן לא תפעלה את הסיטואציה לבד. "במקביל לסתיו, הסתכלתי על מה שקורה ממצלמה אחרת שנתנה זווית נוספת על האירוע. דרכה ראיתי מישהו מהצד הישראלי שמגיע לכיוון החשודים כדי לקבל את הסחורה", משתפת סמל ענבל קורן, תצפיתנית נוספת בחמ"ל.

"בשלב הזה הקפצנו את הכוחות בגזרה", ממשיכה סמל ענבל, "החשודים זרקו מעבר לגדר את השקים וחזרו ללבנון. זו הייתה הברחה מהירה מאוד, והכוח הגיע ממש דקה אחרי שהיא נעשתה".

החיילות סיימו את המשמרת והלכו לישון, וכבר בבוקר למחרת כשקמו קיבלו עדכון: הכוח של גדוד שהוקפץ ויחידת גבול לבנון של המשטרה הצליחו לאתר את הבית אליו הגיעה תכולת ההברחה. בשקים נמצאו כ-19 קילוגרם חשיש, כרטיסי סים ומכשירים סלולריים. הסיכול הצליח והסחורה לא תגיע לשוק.

סמל ענבל קורן

"כששמענו שמצאו את השקים שמחנו ונשמנו לרווחה, הבנו שעשינו את העבודה שלנו כמו שצריך", הן מספרות ומסכמות, "אירועים כאלה גורמים לנו להבין בצורה מוחשית יותר את המשמעות והחשיבות של התפקיד שלנו ואת הצורך בתצפיתניות שישמרו על הגזרה, זה מצריך ערנות וחדות מתמדת על מנת לא לפספס שום דבר".