נחנך מתחם ההנצחה לחללי חטיבה 300

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, עסקו אנשי החטיבה המרחבית "300" שבגבול לבנון בסיום פרויקט חשוב: הקמת מתחם הנצחה מיוחד לחללי החטיבה, המציין את תרומתם לביטחון המדינה ומחזק את הקשר הבלתי נפרד שלהם ושל משפחותיהם עם עוצבת ברעם. צפו בתמונות

29.04.19
מערכת אתר צה"ל

היום (שני) נחנך מתחם ההנצחה במפקדת החטיבה המרחבית "300" (עוצבת ברעם) שבגבול לבנון, המוקדש לחללי החטיבה ולחללי גדוד "חרב", שפעל תחתיה עד לפני מספר שנים.

גדוד "חרב" תפקד בתור גדוד חי"ר ומשימתו הייתה הגנה על הגבול הצפוני מול לבנון בגזרת הים. לוחמיו הורכבו מבני העדה הדרוזית, ובשנת 2014 פורק בשל הרצון לשלבם בצבא, ללא הבדלי דת או גזע.

בתוך המתחם מוצגות תמונותיהם של כלל החללים, ומופיעים סימנים וסמלים שמטרתם להראות את המורשת. "המסר המרכזי שיוצא מהעיצוב של חדר ההנצחה הוא הזיקה החזקה שיש בין החטיבה לחללים, הם חלק מאיתנו, וימשיכו להיות גם בעתיד", מציין סמח"ט 300, סא"ל אמיר פרידמן.

במסגרת האירוע, נאם מפקד האוגדה, תא"ל רפי מילוא: "לאורך השנים, משימת ההגנה גבתה לא מעט מטובי לוחמי החטיבה. מטובי בנינו, שבעים ואחד לוחמים, חיילים, קצינים, נגדים ומפקדים. אתם, שבגופכם הגנתם על מדינת ישראל, מהווים לנו דוגמה ומופת, מורשת של אומץ לב, נתינה והקרבה למען עצמאות וחירות ישראל".

גם מפקד החטיבה, אל"ם רועי לוי, הוסיף דברים: "השנה מציינת מדינת ישראל 71 שנות עצמאות, ויחד עמה חטיבה 300 מציינת 45 שנים להיווסדה, במהלכן איבדה העוצבה, ביחד עם גדוד 299, 71 מטובי בניה, מפקדיה וחייליה. היום אנחנו מציינים אבן דרך משמעותית בחייה של החטיבה. יום בו אנו זוכרים את הנופלים, המהווים אבני יסוד בבניית הביטחון לתושבי הצפון. יום בו אנו מביאים לידי ביטוי את צווי הזיכרון וממשים את אחריותנו לעיצוב ושימור המורשת".

"גדוד 'חרב' וחלליו הם חלק בלתי נפרד ממורשת חטיבה 300", מוסיף סמח"ט 300. "המתחם הוקם במטרה לשמר את זיכרון החללים, ולמען הידוק הקשר עם המשפחות השכולות, שגם הן חלק מהחטיבה הזו".