השבוע מונה בטקס חגיגי אל"ם ברק רובין למפקד חטיבת אלון - חטיבת הנחל הצפונית, והחליף את אל"ם יהודה הכהן, שכיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. הטקס נערך במעמד מפקד "עוצבת המפץ", תא"ל נדב לוטן, מפקד "עוצבת הנשר" אל"ם אורי דאובה, קצינים ונגדים בקבע ובמילואים ובני משפחה.

חטיבת "אלון" אשר ישבה תחילה תחת פיקוד מרכז, הוקמה בשנות ה-70' כגוף המילואים של חטמ"ר העמקים, ומאז עברה מספר גלגולים. ב-2003 חטמ"ר העמקים פורק וגדודי החטיבה סופחו לפיקוד מרכז. כחלק מלקחי לבנון השנייה החטיבה הועברה להיות תחת פיקודה של אוגדה 319, "עוצבת המפץ", ייעודה הפך מחי"ר "קל" לחי"ר מובחר, והחטיבה הורכבה מיוצאי חטיבת הנח"ל. חטיבת אלון הינה חטיבת החי"ר המובחר הצעירה בצה"ל.

"אני מסיים היום את תפקידי כמפקד חטיבה 228, וחותם פרק משמעותי בחיי האישיים - 27 שנות שירות כמפקד לוחם בצבא ההגנה לישראל", פתח המפקד היוצא, אל"ם הכהן, "במהלך השנים זכיתי לשרת במגוון זירות הלחימה - מרצועת הבטחון בדרום לבנון, דרך הגזרות השונות ביהודה ושומרון, בסמטאות ובדיונות של רצועת עזה ובגבול המערבי למול מצרים. בשלוש השנים האחרונות הייתה לי הזכות לפקד על חטיבה 228 ולקחת חלק במערך המילואים המפואר של צה"ל. עתה משחש אני את התפיחה הקלה על השכם, שהיא בשפת הלוחמים הסימן לזמן בו מעבירים את ידית האלונקה לבא אחריי. כל שנותר זה להודות".

"אני מודה ונרגש לעמוד כאן ולהיכנס בשעריה של 'אוגדת המפץ' וחטיבת אלון", הצהיר המפקד הנכנס, אל"ם ברק רובין, "מפקדים, מוטלת עליי ועלינו כאחת האחריות להמשיך ולהתכונן למלחמה, במשימה זו נמשיך ונהיה לאחד מכוחות המגן המשמעותיים של הצפון. בין עולמות הסדיר והמילואים אין ואסור שתהיה פשרה במבחן התוצאה והעמידה במשימה. האילוצים רבים אך לא תהיה מחילה ליחידה צבאית שתבחר ללכת אחורה במקום קדימה, לא לסיפורים ולאידיאולוגיות המקדשות אי הצלחה או כישלון מבצעי - אני לוקח את האחריות וההובלה של החטיבה ומוכן ליום פקודה".