בשבוע שעבר מונה בטקס חגיגי אל"ם ישראל פרידלר למפקד חטיבת אלכסנדרוני, והחליף את אל"ם חזי נחמה, שכיהן בתפקיד כשנתיים.

הטקס נערך באנדרטה לזכר נופלי חטיבת אלכסנדרוני אשר בנתניה. בין המוזמנים כיבדו בנוכחותם מפקד עוצבת הגליל, תא"ל שלומי בינדר, חברי עמותת אלכסנדרוני, קצינים ונגדים בקבע ובמילואים ובני משפחה.

"זו זכות גדולה להצטרף לחטיבת אלכסנדרוני וכמי שגדל בחטיבת גולני מיומי הראשון זהו המשך טבעי למסלול הצבאי שלי", פתח בדבריו מפקד החטיבה הנכנס, אל"ם פרידלר, "חטיבת אלכסנדרוני היא חלק מהותי וחשוב במשפחת החטיבות החומות שנלחמות על עצמאות המדינה מיום הקמתה".

חטיבת אלכסנדרוני הוקמה לפני 72 שנים ומאז עברה מספר גלגולים. היא הייתה אחת מ-12 החטיבות שהוקמו על ידי ארגון "ההגנה" במלחמת העצמאות והיוו את הכוח הלוחם של צה"ל. החטיבות מוספרו מאחת ועד 12, וחטיבת אלכסנדרוני קיבלה את המספר 3. בין מפקדי החטיבה נמנים תא"ל רסאן עליאן, קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תא"ל דוד זיני, מפקד עוצבת עידן, תא"ל (מיל') אורן אבמן, רח"ט יבשה בזרוע היבשה בדימוס, ובכירים נוספים.

אל"ם פרידלר ביקש להדגיש בנאומו את המיקום בו נעשה טקס החילוף ומשמעותו הסימבולית: "בעצם קיום הטקס באנדרטת החטיבה שבמרכז הארץ יש אמירה חשובה. החטיבה נלחמת על הבית כולו. חיילי ומפקדי החטיבה באים מכל רחבי הארץ ומכל שכבות האוכלוסייה ונלחמים למען כולם בכל מקום שיהיה".

הוא אף שיבח את שותפיו לדרך וקבע: "העצמה והנכונות של אנשי החטיבה מ-1948 ועד היום, אחוות הלוחמים, אהבת העם והארץ - אותם יש להפיץ. עוד משימות רבות ומבחנים גדולים נכונו לנו, ניפגש בשדות האימונים, בתכנונים האופרטיביים ובשדה הקרב כשנדרש".