היום מונה בטקס חגיגי אל״ם דביר חבר למפקד חטיבת ״עודד״ (חטיבה 9), שהחליף את אל״ם שי בן ישי ששירת בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. הטקס נערך במעמד מפקד אוגדת ״הבשן״, תא״ל עמית פישר, מפקדי החטיבה והאוגדה, בני משפחה ומזומנים נוספים. חטיבת עודד, הוקמה במלחמת העצמאות ולקחה חלק במלחמות ישראל ובקרבות היסטוריים רבים.

״אני נוטל היום את הפיקוד על חטיבת ״עודד״ בגאווה על חיבור לחטיבה עם מורשת כה קרבית ומכובדת - מקרבות תש״ח במבצע ״יואב״ ובמבצע ״חירם״, מלחמת קדש בשארם, ששת הימים בג׳נין, יום כיפור בחושניה, ועד למלחמת לבנון השנייה, ובתחושת יראת כבוד״, אמר מפקד החטיבה הנכנס, אל״ם דביר חבר, ״החטיבה הייתה בכל מקום ובכל משימה שצה״ל ומדינת ישראל היו צריכים אותה. הגאווה על מורשת מכובדת זו מלווה גם ביראה ובתחושת אחריות - שאדע לשמור על חוזקותיה של החטיבה, ושבמשמרת שלנו, נהיה ראויים לחטיבה, ללוחמי העבר שלה, ולמורשתם. העתיד הקרוב ידרוש מאיתנו מפקדי החטיבה לבחון כל העת את הרלוונטיות שלנו לשדה הקרב ואת התאמתנו לאתגרים המתפתחים כל העת. אני מבטיח שנשאף להיות כאלה״.

״הרוח המיוחדת היא רוח המצוינות בחטיבה, היא הרמה הנורמטיבית הגבוהה אותה דורשים, היא הביצוע הטוב ביותר שניתן לבצע בכל מצב וללא תנאים״, מספר מפקד החטיבה היוצא, אל״ם שי בן ישי, "לאנשי ולמפקדי החטיבה, החטיבה היא בית ועבורה יעשו כל מה שצריך כדי לשפר את הכשירות ליום הפקודה. הייתה לי הזכות להכיר כל אחד ואחד מכם ולהבין מהי עוצמתו של עם ישראל. אתם העמוד שלפני המחנה. תודה רבה לכם. דביר, אתה מקבל חטיבת המילואים הטובה בצה״ל, אני בטוח שבעזרת היכולות המרשימות שלך תמשיך להוביל ותיקח את החטיבה לשיאים ופסגות חדשות. חטיבת עודד, לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל״.