מערכת אתר צה"ל

אמש, מונה בטקס חגיגי סא"ל אורי דאובה למפקד "עוצבת נשר", "חטיבת הצנחנים הצפונית", והחליף את אל"ם ירון שרוני, שכיהן בתפקיד כשנתיים.

הטקס נערך במעמד מפקד עוצבת המפץ, תא"ל נדב לוטן, מנכ"ל עמותת הצנחנים, תא"ל (מיל') רמי חכם, ראש חטיבת ההדרכה בזרוע היבשה, תא"ל נמרוד אלוני, מפקדי חטיבות סדירות ומילואים בפיקודים השונים, משפחות שכולות, קצינים ונגדים בקבע ובמילואים ובני משפחה.

"אני מבקש להודות לכל המפקדים המופלאים שעומדים מולי, המ״פים והמג״דים - אתם העוצמה האמיתית של החטיבה המפוארת שלנו ואתם אלו שתידרשו למורכבות שבהחלטות בזמן פקודה" אמר המפקד היוצא, אל"ם ירון שרוני, "זכיתי למג״דים מצטיינים, כל אחד בדרכו ובסגנונו - מנהיגים מבטן ומלידה. אין אפשרות אחרת בפיקוד במילואים. כאן לא קובעים הוותק ובוודאי לא הדרגה".

אל"ם שרוני בחר לציין בנאומו את משפחות הנופלים של החטיבה והערכתו אליהם: "למשפחות השכולות היקרות לי שנמצאות איתנו השתדלתי לאורך שנות פיקודי להקדיש את הקשב הראוי למשפחות חברי ופקודי שנפלו, לא חולף יום מבלי שאני נזכר במחיר הנורא של חיינו כאן ואת הכאב העצום שלכם".

מסלולו הצבאי של אל"ם שרוני לא מסתיים כאן והוא ממשיך את מורשת הצנחנים ועתיד לשמש כסגן מפקד "עוצבת האש".

"בתחושת אחריות גדולה מקבל אני את הפיקוד על חטיבת הנשר 226", הצהיר המפקד הנכנס, סא"ל אורי דאובה, "למן הקמתה לקחה החטיבה חלק משמעותי בכל מערכות ישראל ורשמה פרקי גבורה במורשת הצנחנים וצה"ל וקרבות מופת עליהם גדלתי כמפקד צעיר בצנחנים. לאורך ההיסטוריה השתנו מאפייני ואמצעי הלחימה, אך שני יסודות - האנשים ורוח הלחימה אותם ראיתי בולטים, ימשיכו להיות עוצמת החטיבה. נמשיך לחזק את כשירות החטיבה ומוכנותה לעמידה בכל משימה ולניצחון במלחמה ונבחן במעשינו!"