הטקסים שהתקיימו השבוע בחטמ"ר 474

30.07.19
מערכת אתר צה"ל

השבוע התקיים טקס הנחת אבן פינה במעבר קוניטרה, לזכרו של מפקד אונדו״ף ברמת הגולן, הגנרל פרנסיס זנזירי, שנפטר בחודש אפריל האחרון, וכן טקס לציון שנה למבצע להצלת אנשי הקסדות הלבנות ובני משפחותיהם.

בטקס שונה השם של דרך הגישה למעבר קוניטרה על שמו של מ׳ אונדו״ף והוא נערך בראשות מפקד עוצבת "הבשן" תא"ל עמית פישר, ראש חטיבת קשרי החוץ, תא"ל ארז דוד מייזל, שגרירת גאנה בישראל, הגברת חנה אמה נירקו ומפקדים מעוצבת ״הבשן״. ‏‎הגנרל פרנסיס זנזירי שימש במשך שנתיים כמפקד כוחות אונדו״ף במרחב רמת הגולן והיה אמון על אכיפת הסכם הפרדת הכוחות מ1974.

‏‎במהלך חודש יולי 2018 התקיים מבצע בהובלת עוצבת הבשן וחטיבת קשרי החוץ, לחילוץ משפחות אנשי ״הקסדות הלבנות״ מסוריה והעברתם לירדן דרך ישראל, במהלכו הציל צה״ל מאות מאנשי הארגון.

״אני רוצה לשתף אתכם שנפגשנו מספר פעמים ודיברנו על הבעיות ועל העזרה לה אנו זקוקים מאונדו״ף אל מול הצד הסורי", סיפר מפקד עוצבת הבשן, תת אלוף עמית פישר, בטקס לזכרו של הגנרל פרנסיס זנזירי, "אפילו שהכרנו רק מספר חודשים, אנחנו מתגעגעים אליו ואנחנו מודים לו על הדרך בה הוא פיקד על כוחות אונדו״ף ברמת הגולן. ‏‎אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי לומר שהעבודה יחד עם אונדו״ף חשובה, ואנחנו נתמוך בה כמה שצריך. אנחנו מצפים מאונדו״ף להיות כמה שיותר אפקטיביים מול הצד שני על מנת לשמור על השקט והסכמי הפרדת הכוחות״.

״זה כבוד בשבילי להיות פה ולייצג את הממשלה והנשיא לזכרו של גנרל פרנסיס זנזירי", הוסיפה שגרירת גאנה, הגברת חנה אמה נירקו, "‏‎הרבה נאמר על הגנרל ואנחנו כאן עכשיו כדי לזכור אותו. אנחנו מאמינים שהזיכרון והמורשת שלו יקרבו בין שתי האומות ויביאו שלום באזור, המורשת שלו עוררה השראה בכולנו. הרגע הזה ייזכר לדורות, אני רוצה להודות לכולכם בשם גאנה״.