הכירו את הלוחם שתרם מח עצם

כשסמ״ר גל עצמון מפלס״ר 7 קיבל את הטלפון מעמותת עזר מציון, בו נמסר לו שהוא נמצא בהתאמה של 95% לתרומת מח עצם - הוא לא חשב פעמיים והחליט לעשות זאת. הנה הסיפור המרגש, דרך המילים שלו

24.03.19
מערכת אתר צה"ל

"ביום הגיוס ידעתי שאוכל לתת דגימת רוק ולהיכנס למאגר של תורמי מח העצם.
לפני ארבעה חודשים קיבלתי טלפון מעמותת ״עזר מציון״ שנמצאתי מתאים ביותר מ90% לתרומת מח עצם. מאותו הרגע לא יכולתי לחכות, אך במשך תקופה ארוכה דבר לא קרה.

רק אחרי חודשיים הקיבלתי שיחה נוספת ואיתה הבשורה - נמצאתי מתאים לתרומה לאדם ספציפי, חולה שלא ידעתי את שמו.
שלושה שבועות לפני התאריך שנקבע לתרומה, בסוף פברואר, נסעתי למרכז ״עזר מציון״ בפתח תקווה, לעשות בדיקות אחרונות ולראות שהכל תקין, שם שאלו אותי שאלות מקיפות והורידו מעלי כל ספק וחשש בנוגע לתהליך ובנוגע לכשירות שלי לתרום.

ב7:30 בבוקר של יום התרומה התעוררתי בהתרגשות ומעט חשש למה שצפוי לי. התחלתי בהכנות לתרומה, בדקו שאני בסדר ומרגיש טוב, התחברתי למכונה, והכל התחיל. חיברו אותי למכונה שלקחה לי את הדם מיד אחת והעבירו אותה למעין שקית.

הייתי מעט מטושטש, אבל בסוף התרומה זכור לי משפט אחד שהרופאה אמרה לי: ״גל תחזיק את מנת הדם, אתה מחזיק כאן חיים״, זאת הייתה האמירה שגרמה לי באמת להבין את גודל הזכות ואת גודל המעשה. התרומה לקחה לי כארבע שעות שהיו נטו זכות ענקית עבורי. אומנם הגוף מעט תשוש ועדיין פגיע קצת אחרי התרומה, אבל הלב מלא. עד עכשיו תקוע לי חיוך על הפנים. אין הרגשה טובה מלדעת שהצלת חיים של אדם אחר".