פקודיי, רעיי,

לשמחתי ולגאוותי הרבה, אנו משנים את מספרה של אוגדה 319 ל-146 בערב יום הכיפורים התשפ"א.

בשינוי מספרה של האוגדה, אנו מחזירים למעשה את מורשתה מיום שיבוץ המספר והקמת האוגדה הקבועה 146 בשנת 1968, כשבשיאה ובפיקודו של האלוף מוסא (משה) פלד ז"ל, הובילה את התקפת הנגד בדרום רמת הגולן במלחמת יום הכיפורים, ויצרה בכך את התנאים להבקעה לרמת הגולן הסורית ולניצחון.

האוגדה הוקמה בשנת 1954 והייתה אחת משלוש האוגדות הראשונות בצה"ל, שנקראו אז "מפקדות על חטיבתיות". תחת המספר 38, ביצעה את תרגיל האוגדה הראשון בתולדות צה"ל, ולאחר מכן השתתפה ב"מבצע קדש", בו התקיים הקרב האוגדתי הראשון.

במלחמת ששת הימים ובפיקודו של אריאל שרון ז"ל, הובילה האוגדה את קרב המופת באום-כתף-אבו-עגילה. בשנת 1968, וכחלק מלקחי המלחמה, הוחלט בצה"ל להקים את האוגדה הקבועה כעוצבת יסוד. בכך, הייתה אחת משש האוגדות הקבועות בצבא, ושינתה את מספרה לאוגדה 146 - אוגדת עתודת צה"ל.

מספר שנים לאחר מלחמת יום הכיפורים ומינויו של מוסא (משה) פלד ז"ל כמפקד האוגדה, שונה המספר שלה ל-319.

יש ערך משמעותי מבחינתי בשינוי המספר בראשית הצירים חזרה ל-146, על מנת לשמר את מורשת הקרב במלחמה הקשה ביותר בה האוגדה קיימה את ה"בלתי אפשרי". השינוי מיישר קו גם עם שינוי מספרי החטיבות שחזרו למספרן המקורי, כגון חטיבות 205, 4 ו-213.

ערך נוסף משמעותי קיים בשימור המורשת לאחוות החיילים שנלחמו, ואלו שנפלו תחת המספר ולמען מדינת ישראל, בהובלת האלוף מוסא (משה) פלד ז"ל.

פקודיי,

בפרוס השנה החדשה ובימי חשבון הנפש, נמשיך להוביל גם בעת הזו בחרדת קודש ובאחריות רבה, כפי שפעלו המפקדים והלוחמים בעבר. אני גאה בכם ובמורשתנו.

שנה טובה לכם ולבני ביתכם, שהבריאות תחזור לעולמנו ושהפיוס, אחוות העם והמוכנות שלנו יעלו ויתגברו.

בהערכה רבה,

מפקד אוגדה 146, תא"ל גל שוחמי