10 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לעבור את בוחן הכשירות הבא

26.01.20
מערכת אתר צה"ל

בסוף השבוע שעבר, נערך המופע השני של בוחן הכשירות שעברו קציני פיקוד הצפון, ובכך חתם את האירוע שהתקיים לראשונה במתכונת פיקודית. הבוחן נועד לבחון את כשירותם למקרה של עימות אפשרי בגזרת לבנון מול חיזבאללה, כחלק ממוכנות היחידות ללחימה. מסלול הבוחן אותו ביצעו המפקדים כלל ארבע משימות - תנועה רגלית עם משקלים, ניווט מבצעי על גבי מפת תצלום אוויר, מעבר מכשולים בשטח בנוי וירי לאחר מאמץ.

בסיום הבוחן קיבלנו 10 טיפים על איך להיכנס לכושר, מפי קא"גית פיקוד הצפון, סגן לוטם סטמפלטון:

1. תמצאו משהו שאתם אוהבים לעשות:
שמעתי לא מעט אנשים שטוענים שהם לא אוהבים ספורט בכלל, אני עונה להם שהם לא חיפשו מספיק טוב. חשוב להקדיש זמן לנסות תחומי ספורט מאתגרים וחדשים, הגוף שלנו אוהב ומגיב טוב לשינויים. בסופו של יום, ההנאה תגביר את המוטיבציה שלכם לאימון הבא, וכן הלאה.

2. הצבת יעד ומטרה:
הציבו לעצמכם מטרה ריאלית, והגדירו לכם מטרה אחת לטווח הקרוב, ואחת לטווח הרחוק. הרבה מטרות קטנות יובילו להשגת המטרה הגדולה.

3. השכמה:
חשוב למצוא דרך אפקטיבית להעיר את הגוף לאימון בבוקר - שימו שיר קצבי כשעון המעורר, וקומו מהמיטה עם קפיצות וריקודים. מהר מאוד תרגישו את הגוף מתעורר ומתמלא באנרגיות חיוביות. בכללי - שווה להכין פלייליסט של שירים שאתם אוהבים, שירים קצביים שכיף לשיר אותם, ולעשות ברקע שלהם ספורט.

4. תפנו את הזמן בלו"ז:
אפשר להספיק הרבה ב30 דקות: אימוני כוח בדופק גבוה, אימוני הפוגות, טאבטה, ועוד המון.

5. תזונה ומידתיות:
דיאטה משתנה בין אדם לאדם. לא בהכרח צריך להתנזר ממאכלים, אך כן לבחון במידתיות, ולשים לב ש"מזון מהיר" לא הופך להיות באופן שיטתי המחליף לארוחה מלאה ומזינה.
תכננו את "הצ'יטים" שלכם - תציבו גבולות שמתאימים לכם, לדוגמה: אכילה בחוץ אחת לשבוע, ואם אתם יודעים שיש לכם אירוע באותו שבוע, זכרו לאורך השבוע שזה זהה לאכילה "בחוץ".
ובכלל, הקפידו לשלב הרבה פירות וירקות בתזונה שלכם.

6. שתיית מים:
תקפידו לשתות מים מתחילת היום ועד סופו. אנחנו מאבדים נוזלים באופן שגרתי במהלך היום כיוון שכל פעולה בגוף נתמכת ע"י מים, ולכן חשוב להחזיר לגוף את הנוזלים שהוא מאבד. תחושת צמא ויובש בפה הם סימנים מתריעים לגוף מיובש, לכן לשתות באופן קבוע ומסודר. בנוסף, שתיית מים תשאיר אתכם ערניים לאורך היום, תפחית כאבי ראש, תשפר את תחושת השובע ותשפר ביצועים בפעילות גופנית.

7. "להתאמן 50% לטובת האימון, ו-50% בשביל הארוחה והשינה של אחרי":
לאחר אימון יש השפעה ישירה על האכילה ועל המנוחה - תמצאו הרבה יותר הנאה באוכל, ובשינה שלכם שתשתפר פלאים. תקפידו שהארוחה תהיה מזינה ותשלב את כל אבות המזון בתוכה- חלבונים, פחמימות ושומנים. אל תוותרו על שעות שינה- תנו לגוף את המנוחה שהוא צריך, שינה מיטבית תפחית את הסיכון לפציעות. שילוב של תזונה נכונה ושינה מיטבית יובילו לאפקטיביות גבוהה באימון שביצעתם.

8. בחרו במדרגות ולא במעלית:
לפני שממהרים ללחוץ על הכפתור או להניע את הרכב, בדקו אם יש לכם אפשרות לבצע את אותה הפעילות רק בהליכה.

9. אל תוותרו על חימום ומתיחות!
בצעו חימום בהתאם לסוג הפעילות שתכננתם. החימום מעלה את טמפרטורות הגוף ומכין את כלל מערכות הגוף לעמוד בדרישות לפעילות מאומצת יותר. שימו לב - אסור לבצע מתיחות ללא חימום, כיוון שהשרירים "קרים", ומכאן עולה הסיכון לפציעות.

10. שלבו תרגילי פילאטיס:
תרגילים שעובדים על שרירי הליבה (שרירי הבטן, שרירים התומכים בעמוד השדרה), שילוב של התרגילים לאורך השבוע המשפרים את היציבה ואת הגמישות, מחזקים את השרירים ויוצרים גוף מאוזן ושליו.

עליתם על בגדי ספורט? מצוין! חצי מהדרך מאחוריכם, עכשיו זה רק לבצע את הצעד הראשון ולא לוותר.