בשבוע שעבר התקיים בחטיבה המרחבית 769 אימון לרבש״צים בגזרה, בהובלת אגף ההגמ״ר של החטמ"ר. זהו האימון הראשון בסדרת האימונים המתוכננת לתרגל את כלל המחלקות - מדובר בתרגול ייחודי מסוגו שנפרש על פני יומיים.

היום הראשון כלל גם את מפקדי מחלקות ההגנה של היישובים, ועסק בעיקר בתוכן פיקודי וחיבור להערכת המצב המבצעית. הועברו סקירות והעמקות מגוונות מאנשי מקצוע מרחבי הצבא והאזרחות, מפקדים בחטיבה 769 ומפקד החטיבה, אל״ם יהודה ואך. לאחר מכן, תרגלו כלל הרבש״צים ביישוב ‘בית הילל׳ מענה מבצעי לתרחישים אפשריים בתוך היישוב בשיתוף עם מדריכים מקצועיים מבית הספר להגנת היישוב.

 

היום השני נגע בשיפור הכשירות המבצעית. המשתתפים תרגלו במטווחי יום ולילה ואימון ירי מתקדם, לצד תרגול מתן עזרה ראשונה וטיפול בפצועים.

מפקד החטיבה, אל״ם יהודה ואך, מספר: ״לאור התקופה המורכבת בגזרה והכוננות המבצעית, מתקיים תהליך משמעותי בהידוק ושיפור הקשר של החטיבה עם היישובים. כחלק מזה, קיימנו אימון מקצועי על מנת להבטיח את הביטחון של התושבים. משימת ההגנה היא משימתנו המרכזית, והחיבור ליישובים הוא ערך עליון בחטיבה. שמחנו לגלות את הרצינות וההירתמות הגבוהה למשימה".

השבוע, יחלפו 100 ימים מתחילת הכוננות בגבול לבנון בשל כוונותיו של ארגון הטרור חיזבאללה לפגוע בחיילי צה״ל. שיתוף הפעולה עם היישובים ובראשם גורמי הביטחון הוא הכרחי - הוא מהווה מרכיב מרכזי ביכולת של צה״ל לבצע את משימתו, ומעניק לו מעטפת מלאה לפעול כנדרש על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הצפון.