במטבח החדש של חטמ"ר 769 לא תוכלו להפסיק לאכול

27.02.20
מיכל עבר הדני, מערכת אתר צה"ל

במהלך השנים האחרונות, בחטמ"ר 769, לא הורידו את הרגל מהגז ועשו הכול על מנת לבנות מטבח חדש ומושקע. בשבוע שעבר, אלוף פיקוד הצפון, מפקד האוגדה ומפקד החטיבה הגיעו כדי לפתוח את המטבח החדש באופן רשמי.

"היה מאתגר להכין אוכל במטבח הישן, מבחינת מרחב, והמרחק מחדר האוכל עצמו. עברנו תהליך ארוך ומורכב שהמון אנשים לקחו בו חלק ויצרו את החיבור כדי לבנות מטבח חדש לגמרי", כך מספר רס"ר מטבח 769, רנ"ג מוריס לוגסי.

לדבריו, מדובר במבנה חדש לחלוטין ומתקדם מבחינה טכנולוגית. "אין בכלל מה להשוות למטבח הקודם - כעת יש חדר נפרד לכל מטרה ונרכשו מדיחי כלים חדשים, מחבתות, מכשירים ותנורים ברמה גבוהה", מפרט הרנ"ג.

"למטבח הוכנס מיכון מטבחי מתקדם שמהווה מכפיל כוח ומאפשר ייצור מזון בשיטות בישול חדשניות אשר מקצרות את זמני הבישול ומשפרות את טיב המזון", מסביר מפקד מערך המזון, אל״ם משה חזן, "כמו כן פועל מערך המזון לקידום כלל המטבחים בצה"ל, בתחומי הכשרת כוח האדם, שילוב מיכון מתקדם והתאמת חומרי הגלם לצורכי הפרט".

לרגל הפתיחה הרשמית הכינו בחטמ"ר ארוחה חגיגית שכללה טורטיות בשריות וצמחוניות, דגים, סלטים מיוחדים, מאפים איכותיים ושלל קינוחים. "החיילים לא האמינו שהגיע הרגע. הם התלהבו מזה שמעכשיו הכול קרוב יותר ונגיש", משתף בהתרגשות רס"ר לוגסי.

ורגע לפני שיחזור למטבח וידאג לארוחה הבאה של החיילים והלוחמים הוא מסכם: "הבנייה שיפרה את רמת האוכל, בכל יום אנחנו מכינים כ-350 מנות לפחות. אנחנו נמשיך לעשות את המקסימום כדי לשמר את נושא המטבח, רמת המזון והתברואה".