חטיבה 769 מדגימה כשירות מבצעית - פוטוגנית במיוחד

הפלוגות שתופסות קו בחטמ"ר 769 בפיקוד הצפון, לא עוצמות עיניים לרגע, וממשיכות בפעילות המבצעית ובאימונים. החל מתרגילים בשדות ירוקים ופוטוגניים במיוחד, ועד להשתלמויות בנושא - כך שומרים על כשירות בגזרה, גם בצל הקורונה. גלריה מיוחדת

22.04.20
מערכת אתר צה"ל

גם נגיף עולמי לא יעצור אותם - גדוד 13 של חטיבת גולני, שתופס בימים אלו קו בחטמ"ר 769, ערך בשבוע שעבר השתלמות מרמת מ"מ ומעלה, בהובלת מפקדי הפלוגות. הן עסקו בסוגיית שמירה על כשירות מבצעית, גם בתקופה זו, בה נגיף הקורונה מתפשט והחיילים שוהים זמן ממושך בבסיס.

"המטרה הייתה לכוון את מפקדי המחלקות, שהם הקצה המבצעי שלנו, ולתת כלים לאיך מנהיגים ומפקדים בעידן הזה", קצין האג"ם של גדוד 13 פותח, "שוחחנו על השגרה המבצעית של המחלקה - הרי בלי נורמות מבצעיות היא לא תוכל לפעול במיטבה".

"עסקנו בשתי נקודות עיקריות", מתאר הקצין, "הראשונה הייתה נוהל קרב. ענינו על השאלה איך מבצעים נהלים בפעילות מבצעית לא שגרתית. הנקודה השנייה, הייתה פיקוד על נמר וטנק, שהם אגרוף הפלדה בגזרה הזו - איך מ"מ מפקד על הכלי הזה ומכריע את האויב? כשאנחנו מבצעים התקפה המשלבת את הכלים האלו, מפקד המחלקה צריך לדעת לשלוט בהם באופן הטוב ביותר".

"על אף שהם מתגעגעים הביתה, החיילים מתמודדים עם האתגר הזה בצורה מדהימה, ברוח חטיבת גולני. הם עם חיוך על הפנים, ומבצעים כל דבר שאומרים להם באופן מיטבי", מסכם הקצין, "גדוד 13 עומד על המשמר בצורה הכי טובה שיש, החיילים פה עם אווירה מטורפת. הם רק רוצים לבצע פעילות מבצעית, ולקחת חלק בהתמודדות עם הקורונה. כל משימה שיתנו לנו, נבצע באופן הכי איכותי".