"חדורי נכונות לחתור למגע ולהביא לניצחון מהקרב הראשון - ועד לאחרון"

03.06.20
מערכת אתר צה"ל

תא"ל דן נוימן נכנס היום לתפקידו כמפקד עוצבת "געש". טקס החילופים נערך במחנה נאעורה, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "געש" היוצא, תא"ל אבי גיל, מפקד עוצבת "געש" הנכנס, מפקדי האוגדה ולוחמיה, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תא"ל נוימן החליף בתפקידו את תת-אלוף אבי גיל, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות.
 
"אבי, אישיותך הדומיננטית, הסטנדרט המקצועי הבלתי מתפשר, ההוגנות והמובילות בהתנהלות המבצעית - כל אלה הצליחו לרתום את כל המושכות לכדי מאמץ מרוכז אחד שאפשר לפעול נכון ולהצטיין בעשייה הביטחונית והארגונית בפיקוד הצפון והיבשה", סיפר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם.

"נוימן, אני יודע וסומך עלייך שתוביל את עוצבת 'געש' להישגים נוספים", חידד אלוף ברעם, "אם במוכנות לחירום, אם בהגנה היום-יומית על הגבולות ובוודאי במבחן הלחימה, ותשכיל להצעיד את חטיבות האוגדה וגדודיה להישגים בשגרה המבצעית, בנורמות הפעולה, בהכנות למלחמה ובלחימה עצמה".

"אני רוצה להזכיר", המשיך אלוף ברעם, "כי השקט היחסי בזירה הצפונית, כפי שנראה לעיתים למתבונן מן החוץ, אסור שיוליך אותנו שולל. על אף שאויבנו סובלים מקשיים כלכליים, בריאותיים וחברתיים גדולים, כוונותיהם לא השתנו".
 
״עוצבת 'געש', בבסיס זהותה, שואפת להיות 'צפון ומצפן' - מחזיקה בזהות צפונית מובהקת, ושואפת להיות מצפן לתמרון הצה"לי, זה שמעטים רוצים בו, אך כולנו זקוקים לו, כחץ מרכזי של צה"ל", אמר מפקד העוצבה היוצא, תא"ל אבי גיל. "במלחמה הבאה, שככל הנראה תהיה מורכבת, רחבת היקף, אלימה, שתתחיל כבר בשטחי הריכוז ובעורף. אני סבור שיהיה בכוח האוגדה ויחידותיה לנצח. לא ללא מחיר, לא נטול שגיאות, ואולי אך בזמן ממושך מהצפוי, אבל הניצחון אפשרי, ועניינו במפגש הרוח והפיזיקה".

"הרי זו בדיוק האוגדה בצה"ל - מוכנות לצד נכונות, היא המפגש, הכמעט אחרון, של הגורמים הפיזיקליים המאפיינים את שדה הקרב, לצד רוח הלחימה, ונכונות המפקדים הלוחמים להשיג ניצחון, כמעט בכל מחיר", הוסיף תא"ל גיל. "הרוח המנשבת בין המבנים, היחידות והנפשות הפועלות באוגדה, היא רוח של משימתיות, שליחות, מסירות, מצוינות ומסוגלות. זו רוח צה"ל מיום הקמתו. רוח של מעשים ולא מעשיות, רוח של ניצחון כי אין בילתו".

"משרתי האוגדה - בסדיר, בקבע ובמילואים - עוצבת 'געש' היא החרב בנדן של צה"ל", הכריז בהתרגשות מפקד העוצבה הנכנס, תא"ל נוימן. "אוגדה 36 היא המפקדים הטובים ביותר בצה"ל ובחברה הישראלית, בסדיר ובמילואים, היא אמל"ח מתקדם והיא רוח קרב והתלהבות. מתוך הערכה ליכולות אויבנו ולכוונתם לפגוע בביטחון ישראל, על חרב זו להיות חדה ומחושלת, זמינה וגמישה ומשולבת ביכולות צה"ל השונות".

"אוגדה 36 היא חרב שתישלף ביום סערה, ובליל חנייה ועלינו לוודא שהיא תונף בנחישות, במקצועיות, בתחבולה ובמיקוד", דייק תא"ל נוימן. "עלינו לעשות הכול, במרץ ובהתלהבות, על מנת שכאשר תבוא הקריאה, והיא תבוא בתקופתנו, נדע להוציא בסערה את הרוח והעוצמה האצורות באוגדה וביחידותיה ובאנשיה".

"נתייצב במהירות בכל זירה אליה נידרש, בכשירות, בקשיחות, חדורי נכונות לחתור למגע ולהביא לניצחון מהקרב הראשון ועד לקרב האחרון", סיכם תא"ל נוימן. "תודה והערכה לכל באי טקס זה ואסיים ברשותכם במשפט קצר למפקדי האוגדה שאמר יגאל אלון על גדת הכינרת ללוחמי הפלמ"ח: אני מפקדכם- עבדכם".