הלוחמות של גדוד 869 מציינות את יום האישה

09.03.20
מערכת אתר צה"ל

מערכת אתר צה"ל | 09.03.2020

לרגל יום האישה הבין-לאומי שצוין ברחבי העולם אמש, התקיים ביום רביעי שעבר, 4 במרץ, האירוע המרכזי של גדוד "שחף", גדוד האיסוף של גזרת לבנון.

לאירוע, אשר התקיים בקיבוץ ברעם, הגיעו מפקד האוגדה, תא"ל שלומי בינדר, מפקדת הגדוד, סא"ל דנה בן עזרא, וכ-200 חיילות ומפקדות בגדוד, ששומרות על הגבול הצפוני ללא הפסקה.

"'אם משהו לא מוצא חן בעינייך, קומי ותשני', כך אמרה לי אמא שלי כשהייתי קטנה", סיפרה מפקדת הגדוד, סא"ל דנה בן עזרא, "המשפט הזה מנחה אותי בכל דבר בחיי. בעיניי, אישה צריכה לקחת אחריות על חייה ולא לחכות שמישהו יעשה משהו בשבילה, או ייתן לה משהו".

"במעמד זה אני רוצה לאחל לכל הנשים באשר הן, יום האישה שמח", בירכה המג"ד, "קומו, שנו ופרצו את תקרות הזכוכית - יש לכן את הכוח לעשות זאת".

את הבוקר פתחו הבנות בארוחת בוקר מושקעת, והמשיכו לדברי פתיחה באולם. לאחר מכן, כל החיילות בגדוד התחלקו לקבוצות שונות בהן הועלו נושאים שונים כחלק ממעגלי השיח שהובילו מפקדות בגדוד.

בהמשך התקיימה הרצאה של הספורטאית הפראלימפית, מורן סמואל, שדיברה על הדרך שעשתה כספורטאית ואיך זה עזר לה להתמודד עם השיתוק שהפתיע אותה, ועל כוח רצון חזק, שיניע כל דבר אליו תרצו להגיע.

בסוף ההרצאה חיכתה לבנות ארוחת צהריים מפנקת ועשירה, וניידת של "יחד למען החייל", שהגיעה במיוחד בשבילן וחילקה להן תשורות המיועדות לבנות הגדוד.