קבענו תור למרפאה של חטמ"ר 769 - כדי לראות את המהפך

בחודשים האחרונים אזור המרפאה בחטמ"ר הצפוני התמלא קולות קדיחה ושיפוצים, בזמן שבין קירות המבנה התחולל שינוי של ממש, שכעת - נחשף לראשונה. אז איך היא נראית היום? ולמה זוכים החיילים? הצצה קטנה לכל החידושים

06.02.20
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

לאחר שלושה חודשים ארוכים של שיפוץ מקיף, המרפאה בחטיבה המרחבית 769 נפתחת מחדש, ומציגה לכלל המטופלים את השינוי שעברה. במקום המבנה הישן, ניצב היום מקום שונה לחלוטין, סטרילי, נעים ומזמין שמעניק שירותים איכותיים יותר מאי פעם.

"זה משהו שאנחנו מקדמים מתחת לפני השטח כבר לא מעט זמן", מגלה קצינת ארגון רפואה בחטמ"ר, סגן ניצן היימן, "התחלנו מהבסיס וחשבנו - מה יהפוך את השירות שאנחנו נותנים למשרתים לטוב יותר? עד שהגענו לתוצאה הרצויה".

ובהחלט, קשה שלא לשים לב להבדל - כבר עם הכניסה למרפאה נתקלים בשולחן קבלה חדש, החלונות הוחלפו לחלוטין ואפילו הריצוף חדש.

"מרחב עבודה מסודר משמעותי גם למטופלים שמרגישים בנוח להגיע לכאן, אבל גם לנו כמטפלים - זה מאפשר ליזום עוד בתחום הרפואה ולהרחיב את השירותים שאנחנו מעניקים", היא ממשיכה, "הבאנו דלתות, שולחנות וכיסאות חדשים, וצבענו את הקירות. חדר התרופות וחדרי הרופאים והמטופלים משודרגים לחלוטין אחרי שיפוץ נרחב".

המרפאה נותנת שירות לחיילי המפח"ט ולחיילים שמגיעים אליו במסגרת התע"ם. רק בשנה שעברה זכתה בתואר ה"מרפאה המצטיינת", והיא ידועה בהיותה מקום שמשתפר תמיד. מי שעומד מאחורי השיפוץ האחרון הם אנשי אוגדה 91, חטיבה 769 וצוות הבינוי שהיה אמון על הפרויקט.

"השיפוץ הוא צעד קטן לעבר הישגים גדולים", אומרת בחיוך הקא"רית, "קיבלנו בחזרה מרפאה נוצצת והחיילים מרוצים ושמחים מאוד. אנחנו מתכננים להמשיך לעשות שינויים בסגנון, ולקדם מה שניתן בתחום הרפואה בחטיבה".