בחטמ"ר 474 לוקחים את "מוכן ומזומן" - "עד הקצה"

יוזמת סיפוק האוכל החם שהחלה בפיקוד הצפון רק לפני חודש, עולה מדרגה ומתרחבת כעת למוצבים נוספים. הפעם בחטמ"ר 474 הרימו את הכפפה, ובעזרת "עד הקצה", יוזמה של קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, דאגו לכך שלא משנה איפה אתה נמצא - אוכל איכותי יגיע אליך ממש עד לצלחת. כך זה נראה

23.01.20
מערכת אתר צה"ל

רק לפני מספר חודשים החל אגף הלוגיסטיקה של פיקוד הצפון, בפרויקט נרחב ויוצא דופן שנועד לייעל את תחום הקולניריה באזור, וכמובן - לספק אוכל חם לאנשים המשרתים במקומות הקרים ביותר. כעת, "מוכן ומזומן", שכבר הספיק לסחוף את חטמ"רים 769 ו-300 בגזרה, מקבל בחטמ"ר 474, טוויסט קצת אחר.

קצין הלוגיסטיקה החטיבתי של 474, רס"ן נועם טובול, שהכיר מקרוב את יוזמת הפיקוד, החליט להכניס בה מספר שיפורים קטנים בעזרת אנשי הלוגיסטיקה של החטמ"ר, שיעזרו לו ולאנשיו להתנייד ברחבי רמת הגולן והחרמון. בעזרתם יהיה ניתן לספק מזון איכותי גם למוצבים הקטנים ביותר שטרם נכנסו לפרויקט, כמו מוצב בוסטר, הר רם, ארז ומוצב 115 למשל.

"קראנו לזה 'עד הקצה', כי המטרה שלנו היא להצליח להגיע לכל נקודה בה נמצאים לוחמים, רחוקה ככל שתהיה", רס"ן טובול אומר בחיוך, "לכל חייל מגיע לאכול ארוחה חמה, ביתית ואיכותית, בין אם הוא במפקדת הגדוד ובין אם הוא בעמדת קרב בשטח".

הרעיון להרחיב את הפרויקט גם למקומות בהם הסד"כ נמוך יחסית, הגיע לרס"ן טובול בזמן ארוחת ערב סטנדרטית בחנוכה האחרון. "ראיתי כמה אוכל נשאר ואמרתי שחבל לבזבז את זה או לזרוק, בעיקר כשאני יודע שיש חיילים שאוכלים לעיתים מנות קרב לא רחוק מכאן. יחד עם נגדי מטבח ולוגיסטיקה ארזנו את הכול, יחד עם סופגניות ברוח החג, והחלטנו לנסוע למוצבים ולחלק את זה".

מאותו הרגע, הפכה היוזמה מחממת הלב הזו להרגל קבוע - במקום להשליך מזון לפח, מדי יום מבושל אוכל חם וטעים, אותו משנעים עד לצלחותיהם של הלוחמים השונים בחטמ"ר.

"בשבוע שעבר הגענו לאלפיניסטים וכולם היו מאוד שמחים ומופתעים", משחזר הקל"ח, "אנחנו משתדלים לא רק 'לספק' אוכל, אלא לקיים סעודה מושקעת של ממש כדי לתת ללוחמים את התחושה הכי ביתית שאפשר לפחות פעם אחת בשבוע".

כדי להצליח לעמוד במשימה, אנשי הלוגיסטיקה נעזרים במספר אמצעים שהופכים את השינוע לאפשרי. "אנחנו משתמשים במשאיות מקוררות ובטרמופורטים ששומרים על המזון טרי", מסביר הקל"ח, "כשמזג האוויר סוער יותר או כשהצירים חסומים יש לנו כלים מיוחדים לתנועה בשלג וזחלים שיסייעו לנו להגיע, אבל הסיכוי שנוותר על ביקור במוצב מאוד נמוך".

שתייה ממותקת, המבורגרים, צ'יפס ושניצלים טריים הם רק חלק מהרשימה שמגיעה ללוחמים בזכות "עד הקצה", שממשיכה להתרחב מיום ליום. "בסוף יש כאן אנשים שמגיעים לתפוס קו למשך שלושה חודשים ארוכים, ופועלים יום יום כדי לשמור ולהגן על כל אחד מאיתנו", מסכם רס"ן טובול, "המעט שאנחנו יכולים לעשות הוא לתת להם משהו קטן וטעים שיראה להם שאנחנו מעריכים אותם וחושבים עליהם".