תא״ל גל שוחמי לכבוד יום ההוקרה למערך המילואים

24.02.20
מערכת אתר צה"ל

מפקד עוצבת המפץ, תא״ל גל שוחמי בטור מיוחד לכבוד יום ההוקרה למערך המילואים

חיילי ומפקדי המילואים,
מערך המילואים של צה"ל מהווה לבנה מרכזית בביטחון ישראל, ברגיעה ובחירום.
אין תחליף לבשלות, לבגרות ולמקצועיות המאפיינת אתכם, אלו המהווים נכס לחברה הישראלית

שירות המילואים בישראל אינו בגדר בחירה, אנו מודעים לכך. הוא בהכרח נובע מהמציאות הביטחונית בה נתונה מדינת ישראל מאז הקמתה, ומהווה מרכיב חשוב בחוסן הלאומי.

במהלך השנים האחרונות חל תהליך שיפור משמעותי בכשירותו ובמוכנותו של צה"ל, ומתוך כך גם בזו של מערך המילואים. אני יכול להעיד, מנקודת מבטי כמפקד "עוצבת המפץ", אוגדת המילואים של פיקוד הצפון, שמשרתי המילואים כיום מאומנים יותר, מקצועיים יותר ומחוברים יותר למשימות צה"ל בחירום.

לנו חובה מקצועית ומוסרית לשמור על כשירות מלאה - זו הציפייה שלנו מאנשי המילואים, ואני יודעים שזוהי גם הציפייה שלהם מאיתנו.

אנשי המילואים שלנו לוקחים הפסקה מעיסוקם היום יומי, עוזבים את המשפחה, החברים והילדים ומגיעים להתאמן, מבוקר עד ליל, על מנת לממש את דרישות צה"ל באופרציה המבצעית. לכן, בראש ובראשונה, מהסיבה הזו, קשה לדמיין את צה"ל ללא אנשי המילואים שלו, שעושים את משימתם במסירות נפש.

ברור לנו שמעמד משרתי המילואים אינו סוגיה צה"לית בלבד - זוהי סוגיה חברתית-לאומית בה אני נתקל כמפקד אוגדת מילואים. משרתים יקרים, מפקדיכם ואני מצדיעים לכם ולבני משפחותיכם, מעריכים את פועלכם והירתמותכם - ונבטא זאת בכל דרך.

חיילי צה"ל ועוצבת המפץ, זכו במשרתי מילואים שכמותכם, המתנדבים לכל מבחן, תובעני וקשה ככל שיהיה. בנוסף, אני רוצה להודות לבני ולבנות הזוג, לילדים ולהורים, שמאפשרים ותומכים בכל העת.

אתם, משרתי המילואים, אלו ההופכים את הצבא לחזק יותר, ומוכן יותר לאתגרים העומדים לפתחו, אתם אלו המשמרים את העוצמה המאפשרת את ביטחוננו הלאומי,

בשם צה"ל, בשם עוצבת המפץ ובשמי,

תודה.