הסתיים חלקו השלישי באימון הפלוגות של חטיבת עציוני בזירת האימונים שבנחל שורק

04.03.21
מערכת אתר צה"ל

היום (חמישי) הסתיים חלקו השלישי ואחד לפני האחרון באימון הפלוגות של חטיבה 6-חטיבת עציוני בזירת האימונים שבנחל שורק. בשבוע האחרון, מתאמנות פלוגות גדוד 9220 של חטיבת עציוני באימון המיוחד בו מתאמנים בפעם הראשונה.

מטרת האימון הוא לתת דגש על התמקצעות החייל בנשקו בצורה הטובה ביותר, חיזוק המיומנות ותחושת המסוגלות והביטחון האישי. במהלך האימון, מתרגלות הפלוגות מענה לסיטואציות העלולות להתרחש בלחימה ומקיפות את כלל הנושאים הנוגעים לשדה הקרב במטרה לחזק ולשפר את החדות והאיתנות של הלוחמים בזמן אמת. בסוף כל יום, המילואימניקים בפלוגה מקבלים את מדדיהם בצירוף משוב אישי על תפקודם בכל אחת מהתחנות ובכך יכולים לדעת על מה צריכים להתאמן יותר באימון הבא ולהפיק לקחים.

הצבא הרואה את חטיבות המילואים כחלק משמעותי בשדה הקרב ואת כשירותו של הפרט כאבן דרך משמעותית בהשגת הניצחון. בצה"ל מובל בימים אלו שינוי תרבותי בתחום אימון הפרט, במסגרת השינוי יגיעו הלוחמים כל רבעון לאימון חד יומי עצים ומלמד בו הם מביאים לידי ביטוי עד הקצה את יכולותם כפרט בקליעה ובקרב מגע בשטחים בנויים ובמטווחים חדישים.

את האימון מסכם מפקד הגדוד, סא״ל אבידע יקיר: "האימון השבוע נתן הזדמנות עבורנו לשפר את התרבות הארגונית שלנו כיחידת מילואים. להתחיל אימון ב-8:30 בבוקר עם 92 לוחמים בכל יום זו חויה חשובה שטוב שנצרבת בהוויה של הגדוד. ההתמקדות בלוחמת הפרט, גם כן חשובה מאוד הן בהכנת הלוחמים לתע״מ, והן במסר ללוחמים ברמת הכשירות והמוכנות הנדרשת מהם. עוד כשלושה חודשים אנו עולים לתעסוקה מבצעית ואני יודע היום, שהחיילים שלי יגעו מוכנים יותר למשימות הצפויות להם בגזרה עליה נהיה חתומים".