הסתיים אימון מילואים משולב של אנשי הטכנולוגיה והאחזקה של גדודי מילואים בחטיבה 300

16.03.21
מערכת אתר צה"ל

השבוע הסתיים אימון מילואים משולב ומיוחד במינו של אנשי הטכנולוגיה והאחזקה השייכים לשלושה גדודי מילואים שתחת חטיבה 300 ומפקדת החטיבה.

האימון ארך כשבוע בבסיס האימונים של חטיבה 300, ׳שטח אש 150׳, והיו לו מספר מטרות. המטרה העיקרית הייתה הכרה והטמעה של פקודות אופרטיביות ונהלי עבודה בעת חירום בגדודי מילואים, על מנת להתכונן בצורה הטובה ביותר ובכלל המקצועות למערכה הבאה מול האויב של מדינת ישראל בגבול לבנון.

נוסף על כך, החיילים והמפקדים העלו את כשירותם במקצועות הטכנולוגיה והאחזקה השונים, הכירו ציוד טכנולוגי וחדשני שהוטמע בחייל ובמערכות. למעשה, זו הפעם הראשונה שהצוותים מתאמנים מכניסת תוכנית ״אחזקה אחרת״ - רפורמה חדשה בחיל הטנ"א שכוללת התמקצעות של כל חייל על כלל שלבי הטיפול והאחזקה בתחום שלו.

סגן במיל׳ יניב אשטמקר, מפקד פלגת טכנולוגיה ואחזקה של גדוד המילואים 7112, מספר על האימון: ״תחילה, הגענו ליחידת מחסני החירום של חטיבה 300 ועברנו הדגמה של תהליך גיוס בחירום. לאחר מכן, התחלנו לעבוד בסדנאות״ - ומייד עצרתי אותו והתעניינתי מה פשר המילה סדנאות. יניב הסביר לי כי מדובר במוסכים צבאיים - המקום בו מתקנים את כלי הרק״ם והרכב שצריכים טיפול.

״בסדנאות ובשטח תרגלנו חילוצים של רק״מים שנתקעו, התהפכויות וחילוץ לכודים, סיורי גזרה, הכרה של מערכות חדשות - כל מה שצריך לדעת על מנת להגיע מיומנים ומוכנים היטב ליום פקודה=״, מוסיף יניב.

במהלך ההצטרפות שלי לאנשי המילואים התרשמתי מאוד מתחושת השליחות שהם חשים, וההתרגשות שלהם לעלות שוב על מדים. לדוגמא, רס״ל משה בן זקן ורס״ן מוטי לטין עזבו את עבודתם באזרחות בתחום ההיי-טק ובאו למילואים להתעסקות בטיפול ומכונאות רק״ם.

יניב, מפל״ג הטנ״א הוסיף: ״המילואים והתרגילים מסייעים לך לראות כמה צעדים קדימה, מעניקים ראיה מבצעית ומכינים ללחימה. השבוע אף תרגלנו עבודה משולבת של אנשי קבע ומילואים, מתוך הבנה שכך הסד״כ יעבוד במערכה הבאה".

רס״ל במיל׳ ריקה רוז בר, קטא״גית 299 עצרה את לימודיה והתייצבה למילואים. כששאלתי אותה איך היא מרגישה להגיע למילואים, התשובה הראשונה שלה הייתה: ״לעשות מילואים זה יותר ישראלי מחומוס. מילואים זו תלישה מהמציאות, לישון באוהל, לקום בשש בבוקר, לעלות על מדים וייחד עם זאת, מילואים זה גם לקום למקום הכי חם, הכי כיף ומגובש בארץ״.

תחילה, משפחתה של ריקה רוז לא קיבלו את הרצון שלה לשרת ולתרום עוד במילואים. על אף ההתנגדות, ריקה חתמה על ויתור ושירתה שירות משמעותי בגדוד מבצעי ומבצעת מילואים באופן פעיל.

קצין הטכנולוגיה והאחזקה של חטיבה 300, רס״ן אסף גולדיס, מסכם: ״אימון המילואים הוא חלק מהאימונים המחזוריים של חייל הטנ״א. האימון עמד במטרתו לשמר ולשפר את כשירות כלל חיילי מערך הטנ״א בסדיר ובמילואים לימי קרב עד מלחמה. נלחמנו שהאימון הזה יקרה על אף נגיף הקורונה והיה מרשים מאוד לראות את הירתמות חיילי המילואים לאימון, שעמדו במשימתם והתאמנו בהצטיינות".

לאחר שיחה ארוכה עם אנשי המילואים כולם מסכמים בפה אחד: ״התפקיד שלנו הוא להבטיח טיפול מיטבי בכל התחומים שצריך אותנו, ברגע שרק״ם מתהפך או צריך חילוץ התפקיד שלנו הוא לדאוג לעשיה הטובה ביותר במינימום זמן. גם אם זה כולל חילוץ תחת אש בימי קרב".