קיבלנו תמונות ראשונות מהגדר החדשה בגבול לבנון

בשבוע האחרון מובצע השלב האחרון בחיזוק המכשול ביישוב שלומי, הנמצא סמוך לגבול לבנון. הבאנו לכם את התמונות מהגדר המקבילה, שמהווה שכבת הגנה נוספת

25.02.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

בימים האחרונים הגיע לסיומו מבצע "מגן שלומי" - פרויקט הרחבת וחיזוק המכשול בגבול לבנון. במסגרתו, הוסיפו כוחות צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) מהחטיבה המרחבית 300, קילומטר וחצי של גדר עגולה עם סכינים בגובה של כשני מטרים. היא ממוקמת באזור היישוב שלומי, במקביל לגדר המערכת, ומהווה עוד מכשול מעכב. 

"התחלנו את העבודה לפני חודשיים", פותח קצין ההנדסה החטיבתי, רס"ן דניאל חשאי, ומספר שנעשתה גם הקמת חלק נוסף של הגדר, בתוך המובלעת הסמוכה ליישוב - באורך של כ-600 מטר. 

"לפני חיזוק הגדר, עברנו תהליך של חישוף מובלעת וגזימת הצמחייה, על מנת לאחוז במרחב טוב יותר ולהצליח לספק הגנה מיטבית", הוא מגלה. 

את הפרויקט הובילו יחד מנהל עבודה מהחטיבה וחיילי הנדסה של גדוד 605. קצין ההנדסה מפרט על אופן ביצוע המשימה: "אחרי שבדקנו שהתוכנית אכן מספקת את המענה ההגנתי, אישרנו אותה מבחינה הנדסית והתחלנו לעבוד. הבאנו את כל הציוד לגזרה, ובעזרת 'באגר' פיזרנו את הגדר ועיגנו אותה לרצפה - פרוצדורה שלקחה כחמישה ימים. כדי להרכיב את הגדר בשטח המובלעת, כוחות נפרסו במרחב ואבטחו את הפעילות". 

"למעשה, הוספנו עוד שכבת הגנה לגבול עם לבנון באזור", מתמצת הקצין את ייעוד הגדר, "שמענו תגובות חיוביות מהתושבים, היינו בקשר עם הראש מועצה, ועדכנו אותם בהכול כדי שיבינו שלא סתם כוחות מגיעים סמוך לגבול".

"בעיניי, זה חשוב כי אנחנו פה בשביל להגן על תושבי הצפון, ואנחנו שואפים לשדרג את מרכיבי ההגנה. זו רק יריית הפתיחה של עוד המון אלמנטים שאנחנו מפעילים לחיזוק המכשול", מסכם רס"ן חשאי. 

רס"ן אמיר מולא, קצין ההגמ״ר החטיבתי, הוסיף: ״המשימה הראשונה והעיקרית העומדת לנגד עינינו היא הגנה על תושבי הצפון. לאחר בחינה ושיח משותף עם ראשי הרשויות בגזרת החטיבה, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לספק את המענה המיטבי לכל יישוב בגזרה. חטיבה 300 וכל אנשי ההגנה המרחבית ימשיכו לפעול למען בטחון התושבים״.