כך נראה אימון הפלוגות של חטיבת עציוני בזירת האימונים שבנחל שורק

22.02.21
מערכת אתר צה"ל

היום (ראשון) הסתיים חלקו הראשון באימון הפלוגות של חטיבה 6-חטיבת עציוני בזירת האימונים שבנחל שורק. בשבוע האחרון, מתאמנות פלוגות גדוד 8103 של חטיבת עציוני באימון מיוחד השם דגש על הפרט וההכנה העצמית לשדה הקרב, כך שהיום מסיימת את אימונה הפלוגה האחרונה בגדוד- הפלוגה המסייעת.

מטרת האימון הוא לתת דגש על התמקצעות החייל בנשקו בצורה הטובה ביותר, חיזוק המיומנות ותחושת המסוגלות והביטחון האישי. במהלך האימון, מתרגלות הפלוגות מענה לסיטואציות העלולות להתרחש בלחימה ומקיפות את כלל הנושאים הנוגעים לשדה הקרב במטרה לחזק ולשפר את החדות והאיתנות של הלוחמים בזמן אמת. בסוף כל יום, המילואימניקים בפלוגה מקבלים את מדדיהם בצירוף משוב אישי על תפקודם בכל אחת מהתחנות ובכך יכולים לדעת על מה צריכים להתאמן יותר באימון הבא ולהפיק לקחים.

הצבא הרואה את חטיבות המילואים כחלק משמעותי בשדה הקרב ואת כשירותו של הפרט כאבן דרך משמעותית בהשגת הניצחון. בצה"ל מובל בימים אלו שינוי תרבותי בתחום אימון הפרט, במסגרת השינוי באים הלוחמים כל רבעון לאימון חד יומי עצים ומלמד בו הם מביאים לידי ביטוי עד הקצה את יכולותם כפרט בקליעה ובקרב מגע בשטחים בנויים ובמטווחים חדישים.

ואם חשבתם שעד האימון הבא החטיבה תשב בחיבוק ידיים, טעיתם! מיד אחרי פסח, יעלה גדוד 8103, הראשון בחטיבה, לתעסוקה מבצעית בחטמ"ר שומרון כך שאם הוא ייתקל שם - אין ספק שינצח!

את האימון מסכם מפקד הגדוד, סא״ל שריה דמסקי: ״עברנו כאן אימון מצויין. אימון ששם דגש על הכשירות והדריכות של כל אחד מהלוחמים ביחס לעצמו. יום ממוקד בו ראינו את לוחמי הגדוד שלנו משקיעים, מבינים את המשמעות ונותנים את כל כולם למען מטרה אחת משותפת. הרגשת הנחת והסיפוק לראות את הגדוד מתאמן בזירה, מראה על החוזק והחוסן שלנו כגדוד המוכן למערכה הבאה״.