ב-595 השיקו 4 סדרות חדשות. קיבלנו הצצה

אם בדרך כלל כמעט בלתי אפשרי לאתר את האיסופניקים של 595, החודש אי אפשר היה לפספס אותם. הצטרפנו אליהם כשהם השתלטו על שמי רמת הגולן, וניסינו לגלות את היכולת חדשה שלהם להציל חיים - מעיני הציפור

10.05.22
מיה צדוק, מערכת את"צ

אם להנחית מסוק זה דבר מאתגר, אז כשמדובר בהרי הגולן - פי כמה וכמה. מתווה הקרקע בזירה הצפונית הוא מורכב - ממרחבים הרריים, דרך צירים מפותלים, ועד עשרות קילומטרים של צמחייה, המעבר מנקודה לנקודה יכול לקחת זמן יקר. ובחירום, כל שנייה יכולה להיות עניין של חיים ומוות.  

בדיוק בגלל זה, ערכו לוחמי ולוחמות גדוד האיסוף של רמת הגולן (595) חודש שכלל 4 סדרות מוסקות. בכל אחת מהן תרגלו הכוחות פינוי פצועים, הכוונת מפע"ר (מסוק פינוי עזרה ראשונה) ויציאה מהירה מפעילות בשטח. 

"התרגיל התחלק בין כמה מגרשים, כל אחד מהם מדמה מתאר לחימה שונה", סיפרה סגן נויה הרשברג, מ"פ האימונים בגדוד. "בכל יום תרגלה פלוגה אחרת", היא פירטה, "שם היא פגשה יחידת בימוי אויב, והצוותים היו צריכים לנטרל אותה". 

ברפואה יש מונח שנקרא 'שעת הזהב' - שישים הדקות הראשונות שבהן אפשר להשפיע על חיי הפצוע. בגלל הצירים המורכבים בצפון, פינוי פצועים רכוב עלול להתעכב - לכן אחד התרחישים התמקד בפגיעת צוות על ידי חוליית אויב, פגיעה שבעקבותיה הוזעקו החיילים לפנות את הפצועים לכלי טיס. 

"המסוק לא יכול לחכות הרבה זמן בשטח", הוסיפה סגן הרשברג, "ולכן אנחנו צריכים לפעול במהירות. שמנו דגש על איך לפנות את הפצוע, ועל עלייה וירידה מהמסוק בצורה הנכונה והמיטבית". 

האימונים, שהסתיימו ממש השבוע, נערכו כחלק מההכנות לחודש המלחמה, ונעשו בשיתוף פעולה הדוק עם מגוון יחידות מחיל האוויר. את חשיבות החיבור הסבירה המ"פ: "לנו יש סדרת אימונים משלנו ולחיל האוויר יש סדרות משלהם - זו הזדמנות מעולה לתרגל את הרב-זרועיות". 

"אנחנו שואפים כל הזמן לפתח יכולות חדשות", היא סיכמה, "הסדרה היא דבר חדש - אנחנו מתחילים לשלב יותר טייסות קרב ועזרה ראשונה, ולהוסיף עוד מתארים ותרחישים".