אל"ם אורי דאובה מונה למפקד עוצבת ברעם

27.07.22
מערכת את"צ
אל"ם אורי דאובה נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "ברעם" (300) במקומו של אל"ם עומר כהן, אשר שירת בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. אל"ם כהן יתחיל בקרוב את לימודיו במכללה לביטחון לאומי. 

טקס חילופי המפקדים נערך הערב (רביעי), באתר ״ראש הנקרה״, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל" (91), תא"ל שי קלפר ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
"הנוף הגלילי, המרשים, היערות, הנחלים, אתרי המורשת וההיסטוריה, מקומות הנופש ואתרי התיירות האטרקטיביים - כל אלו משקפים תמונה פסטורלית לחלוטין מהזווית האזרחית", אמר מפקד עוצבת ״הגליל״, תא"ל שי קלפר, "לעומת זאת, מהזווית הצבאית - אל לנו להתבלבל. מצפון לגבול ניצב צבא הטרור של חיזבאללה, אשר פועל במרץ להתבססות בלבנון במישור המדיני, 'אזרחי', וכן, נערך ומתוכנן לעימות הבא עם צה״ל".
"בייחוד בימים אלו, בהם אנו מציינים 40 שנה למלחמת לבנון הראשונה ו-16 שנה למלחמת לבנון השנייה", הוא המשיך, "ברורה לנו החשיבות של מוכנות ונכונות האוגדה ויחידותיה להסלמה ומלחמה. עומר, אתה מפקד מקצועי ומבצעי המסיים היום שנתיים של פיקוד והובלת החטיבה. פיקדת בתקופה מורכבת ומאתגרת של שגרה, חירום והסלמה – ועמדת במשימה בהצטיינות. אני מאחל לך הצלחה בהמשך דרכך. דאובה, החטיבה זוכה במפקד ייחודי, ערכי ושורשי, בעל ניסיון מבצעי וכישרון אישי אשר יסייעו לך באתגר המשמעותי של ההגנה במרחב החטיבה וניצחון האויב בכל זמן ומקום. אני סומך עליך שתביא את החטיבה לפסגות חדשות".

"יחד עם השתנות האויב וחוסר היציבות בלבנון חווינו השתנות חיובית בתוך שטחנו ובישובים - השתנות של שגשוג, התפתחות, הרחבת היישובים, חיזוק התיירות וחיזוק מרכיבי ההגנה ומוכנות הכוחות למול האיומים המתהווים", נאם מפקד החטיבה היוצא, אל"ם עומר כהן, "אין לי כל ספק שבמידה והאויב ינסה לאתגר אותנו הוא יפגוש 'אגרוף של ברזל' וישלם מחיר כבד".
"הייתה לי זכות של ממש להגן על חבל ארץ מקסים ביופיו ומקסים באנשיו – אנשים צנועים, מסבירי פנים, אידיאליסטיים וערכיים. אורי, חברי לנשק מזה שנים רבות. אני שמח וגאה על כך שאתה הוא מחליפי. אני בטוח שבאמצעות ניסיונך המבצעי המרשים ויכולות הפיקוד שלך תוביל את החטיבה לפסגות חדשות".

"מראשיתה של ההתיישבות בגליל, הייתה משימת ההגנה משימה מורכבת ובעלת חשיבות עליונה במערכות ובקרבות החקוקים במורשת הישראלית, באו לידי ביטוי האנשים, רוח הלחימה, התעוזה והחלוציות", הסביר מפקד החטיבה הנכנס, אל"ם אורי דאובה, "בתחושת אחריות גדולה, אני מקבל את הפיקוד על עוצבת "ברעם". עומר, תודה והערכה רבה על העברת הפיקוד בכנות ובלימוד מעמיק ומקצועי. החטיבה רשמה בפיקודך הישגים מרשימים בעמידתה במשימת ההגנה, בהתאמת התפיסה המבצעית ובקידום מערכי ההגנה ומוכנתם המיטבית למלחמה".