תא"ל ציון רצון נכנס לתפקיד מפקד אוגדה 210

19.09.22
מערכת את"צ

תא"ל ציון רצון נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'הבשן' (אוגדה 210), במקומו של תא"לף רומן גופמן, אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות, וייכנס בחודשים הקרובים לתפקיד מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י).

טקס חילופי המפקדים נערך היום (שני) במחנה נפח, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"אנו מצויים בחיכוך מתמיד בעוצמות משתנות", פתח מפקד פצ"ן, "עם אויב שלא מתכנן לוותר. אנחנו לא מזלזלים באויב, אך אם נגיע עימו למלחמה, אנחנו ננצח - ניצחון מוחץ וברור. הבוקר קיבלנו תזכורת לזה - התקרבות של חולייה מעבר לקו אלפא וזריקת מוקשים ומטענים מעבר לגדר - רק בזכות עירנות של כוחות האיסוף ופעולה נכונה וחתירה למגע של הגדוד בגזרה, נמנע אירוע חמור יותר".

"רומן", הוא המשיך, "האוגדה בהובלתך פעלה בשיתוף פעולה רב-זרועי ובין-אירגוני, בשם הציווי שלא לאפשר לדרום סוריה להפוך לדרום לבנון. פעלתם, הצלחתם ומנעתם את ההתבססות ואת האיום, ברצף של עשרות מבצעים, ובתיאום משולב עם כלל יחידות צבא ההגנה לישראל. פעלתם יום-יום ולילה-לילה, במבצעים איכותיים ומדויקים והצלחתם לעבוד ביעד השאפתני. אני מלא ברגשי הערכה והוקרת תודה, בשם פיקוד הצפון כולו - על חייליו, מפקדיו ותושביו".

"ציון", הוא הוסיף, "את הפיקוד על האוגדה אתה מקבל בשעת כושר ובשעת הזדמנות. אנו מצויים במצב טוב אל מול ההתבססות הצירית באזור דרום סוריה, עליך להמשיך ולבצר את ביטחון המרחב, לפנייך סיכויים לא מעטים אך גם אתגרים מורכבים. אני סומך עליך שתוביל את האוגדה להישגים נוספים, בהגנה היום-יומית בגבולות, בהתכוננות לחירום ובוודאי במבחן הלחימה".

"לפני פחות משלושה עשורים דרכתי לראשונה על אדמת רמת הגולן", הכריז תא"ל רומן גופמן, "כחייל צעיר, עולה חדש, אשר בקושי הבין היכן הוא נמצא ומדוע הוא נקלע לאירוע. בשנתיים האחרונות, צה"ל ומדינת ישראל הפקידו בידיי את האחריות באחת מהעמדות המשפיעות על האזור. אויבי ישראל, ובראשם איראן וחיזבאללה, חותרים להכות שורשים לביסוס חזית צבאית ונוכחות אזרחית בדרום סוריה. ההרחבה וההעמקה של העדה השיעית בדרום דמשק, בסווד'א ובחלק מהכפרים מעבר לגבול, לצד גיוס בני המקום לטרור בקוניטרה ובחד'ר, מאיימים להפוך את עתיד המרחב מעבר לגבול, לבן ערובה של איראן".

"חבריי היקרים, אנשי אוגדה 210, אנשי אוגדת הבשן והחוראן שבשילוב מופלא עם השותפים הרבים נטלנו חלק בעיצוב המרחב", הוא שיתף, "פעלנו ולמדנו, למדנו ופעלנו. רצף הפעילות שלכם, הניצחונות הקטנים, ממש כפי שהיה הבוקר בדרום רמת הגולן, דוחקים את איראן וחיזבאללה מדרום סוריה, ומבססים תנאים להמשך שגשוגה של רמת הגולן, ולתחילתו של שיקום החוראן. לצד הרלוונטיות למשימות האוגדה, התעקשנו לאתגר, לאפשר ולחנוך. לצבור ניסיון מבצעי וליצור תנאים לצמיחתו של פיקוד זוטר ראוי לשמו".

"עשרות רבות של מבצעים", הוא סיפר, "חלקם בשטח סוריה, בדרגים טקטיים יבשתיים, יצרו מסד ללמידה, לריענון ולהעמקה של רוח הלחימה ומוכנות למלחמה. ציון חברי, ברכה והצלחה, אין ספק שאתה האיש הנכון ובזמן הנכון, ואני יודע שאתה המתאים להוביל את האוגדה".

"אני מקבל עליי היום את הזכות לפקד ולהוביל את אוגדה 210", אמר תא"ל ציון רצון, "אני מתחייב אני לעשות ככל שביכולתי במלוא מרצי להגן על הגזרה. על חשיבות רמת הגולן והחרמון, ניתן ללמוד משלל הקרבות שנערכו בגזרה לאורך ההיסטוריה של המדינה. ערכי הגבורה והאתוס הציוני, שמסמלים את ההגנה על הארץ ומסירות הנפש שהפגינו המפקדים והלוחמים אז ימשיכו להוביל אותנו גם בעתיד".

"חיילים ומפקדים", ציין, "על אף הנוף המשרה רוגע והשקט המתעתע, המציאות הביטחונית מציבה בפנינו אתגרים רבים. על כן, יחד עם שותפנו בצה"ל ומחוצה לו, נעקוב בדריכות אחר המתרחש בצד השני, נתאמן למלחמה כאילו היא עלולה לפרוץ מחר, נחתור למגע וננצח בכל מפגש עם האויב. רומן ידידי, הייתה לי הזכות להכיר קצין אמיץ, יוזם ומקצועי, הערכה רבה על עשייתך היוצאת מן הכלל בשנתיים האחרונות באוגדה".