טקס פרסי חדשנות בפיקוד הצפון

12.09.23
מערכת את"צ

במקום הראשון, זכו פרויקטים מבצעיים יחודיים שלצערנו אי אפשר לפרט עליהם, אך נגיד שזה פיתוח טכנולוגי שמשפר את ביטחון החיילים בגזרה, ומאפשר להם למצות את היכולות שלהם בזהירות וערנות.

במקום השני, זכתה אפליקציית מדדים והערכה של תקשוב פצ"ן - המיזם עוסק במערכת שנוצרה עקב גריטת מערכת הכש"מ וביכולת לבצע מדד על כשירות יחידה ולכן נוצרו כל מיני פתרונות בעיקר ע"ב קבצי אקסל ארוכים ומסורבלים שלא היו נגישים למי שצריך. במסגרת ההערכות לבחני הר"פ/ר"מ עלה צורך של אג"מ פיקוד ובשיתוף מל"י לייצר אפליקציה שתיתן פתרון לנושא.

ובמקום השלישי, זכה פרויקט בשם - עמ"ט הבקא"סיות של רפואה פצ"ן - המיזם עוסק בפרויקט שמטרתו שיפור מצבן הבריאותי והרפואי של הבקא"סיות על מנת לשפר את כשירותן המבצעית ושביעות הרצונן משירותן. הפרויקט פועל ב-4 צירים מקבילים לקידום בריאות הכוללים: רפואת שגרה לקידום במענה הרפואי הראשוני, קידום הידע והמצב התזונתי למניעת תחלואה, עידוד פעילות גופנית ושיפור ידע ארוגונומי וקידום מחקר באוכלוסיית הבקא"סיות. הכל בעבודה רב תחומית בעולם הרפואי ובשיתוף הציר הפיקודי תוך הבנת חשיבותו.

בנוסף, ניתנה גם תעודת הערכה על מיזמים יוצאי דופן, ביניהם:
 - פרויקט "אמץ לוחם" של חטיבה 3 - המיזם עוסק בפרויקט שמוביל מג"ד 8101 סא"ל מעיין פלדמן מזה שנתיים, שמתקיים בכל חג ראש השנה וחג הפסח בו מחלקים חבילות מזו ומוצרי ניקוי למשפחות שנדרשות לסיוע בחטיבת אלכסנדרוני.
 - פרויקט "מעיל רוח" של חטיבה 188 - המיזם עוסק בהתאמת שגרת האחזקה למערכת מעיל רוח אשר תגדיל את זמינות הכלים בגזרות התע"מ והאימונים במרחב פצ"ן, תייצר חסכון משמעותי בעלויות ופשטות למסגרות הטקטיות בשגרה.

בנאומו של מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, אמר: "בעוד שלושה ימים נסוב כולנו סביב שולחן החג ונציין לא רק את ערב שישי, אלא גם את פתחה של השנה החדשה. יחד נודה על הימים שעברו ונתבונן פנימה – איש איש אל תוך נשמתו. נציב לעצמנו מטרות ויעדים שיהפכו אותנו לטובים יותר משהיינו. בין התפוח בדבש לרימון נברך זה את זה - "שיפה ושונה תהא השנה". ברכה בעלת משמעות מיוחדת.

בשפה העברית למילה 'שונה' שתי משמעויות: הראשונה – שונה כלומר אחר - נבדל מקודמו. והמשמעות הנוספת היא דבר החוזר על עצמו שוב ושוב. דבר שונה - נשנה.

המילה הזו, על שתי משמעויותיה, מהווה את תמצית הערב הזה: מיזמים מצוינים, כל אחד בתחומו, שמצד אחד היו שונים – הראו מחשבה והתבוננות אחרת על המציאות.
ומצד השני, היו שונים במובן אחר – ידעו לבצע את מלאכתם יום אחר יום עד קצה גבול היכולת, הרחק מאור הזרקורים, ידעו לקום כל בוקר מחדש ולהיות טובים יותר מאתמול".