מאות מפקדי יחידות מילואים בכנס "שרירי ליבה"

בהובלת אוגדה 146, מפקדי מילואים רבים בפיקוד הצפון השתתפו בכנס "שרירי ליבה", שהשנה התרכז בהפעלת אש בדגש על הזירה הצפונית. קצינים בכירים רבים בחטיבות המילואים הרצו לאנשי המילואים על אמל"ח חדשני, טכניקות לחימה והערכת מצב מודיעינית על האזור, ואלוף הפיקוד הוסיף: "אנחנו מוכנים לכל תרחיש ואת זה אפשר לשמר רק יחד"

19.07.23
עלמה סברוב, מערכת את"צ

מוקדם יותר היום (רביעי), קיים פיקוד הצפון, בהובלת אוגדת המילואים 146 וחטיבת המילואים 213, כנס מפקדים בכירים ליחידות המילואים והאוגדות המתמרנות, בשם "שרירי ליבה".

הכנס התמקד בנושא הפעלת האש במטרה לשמר ולחזק את המוכנות למערכה בגזרה הצפונית.

כנסות דומים מתקיימים שלוש פעמים בשנה, והנוכחי נחשב לגדולים שהיו בתקופה האחרונה. את הכנס פתח מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, שדיבר עם מאות מפקדי יחידות מילואים, בחדר ההשתלמות בבא"פ "אליקים".

"הדרך היחידה לשמור על הכשרות של צה"ל היא לעבוד פנימה על הלכידות שלנו", אמר אלוף גורדין, "אנחנו מוכנים לכל תרחיש ואת זה אפשר לשמר רק יחד".

בהמשך התקיימה הערכת מצב מודיעינית, ששיקפה למפקדים את אתגרי והגזרה והאויב. "לא סתם בחרנו בסקירה זו", הסביר סא"ל אלעד טהורי, קצין אגף המבצעים של אוגדה 146, "המטרה היא להסביר ולשקף כיצד טכניקות הלחימה והאמל"ח החדשני אותו אנו מחזיקים תואמים את האתגר המבצעי".

עוד במסגרת הכנס, הוצגו בפני המפקדים טכנולוגיות חדשות והתפתחויות בתחום הפעלת האש בצה"ל בכלל וביחידות המילואים בפרט - מרגמות, רקטות מדויקות, יכולות אש מותאמות, צוותי קרב גדודיים והתפתחות הקשר בין אש לתקשוב.

דגש נוסף הושם על הפעלת אש במכלולי אש גדודיים, חטיבתיים וגם בחפ"ק המג"ד. כמו כן, הדרג הטקטי התנסה בחלק מפלטפורמות הפעלת האש.

"הכנס תוכנן ע"י הפיקוד כבר מזמן", שיתף סא"ל טהורי, "היה לנו ברור מראש שהדגש המרכזי בו יהיה על הפעלת האש בפן המקצועי. כ-200 אנשי מילואים הגיעו במטרה להעמיק את הידע שלהם ולשפר את הכשירות המקצועית. בסוף, הפעלת אש בשדה הקרב היא קריטית ובכוחה להכריע את האויב עוד לפני שניתקל בו פנים מול פנים. אנו מחוברים לעשייה המבצעית תמיד ויום כזה רק מעצים זאת".