אל"ם עמרי רוזנקרנץ נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "ברעם"

05.09.24
מערכת את"צ

אל"ם עמרי רוזנקרנץ נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "ברעם" (300), במקומו של אל"ם אורי דאובה אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות ויכנס בקרוב ללימודים.

טקס החילופים נערך אתמול (רביעי) בחורפיש, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת "הגליל" (91), תא"ל שי קלפר, מפקד עוצבת "המפץ" (146), תא"ל יפתח נורקין ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מזה כאחד עשר חודשים מדינת ישראל נמצאת במלחמת קיום למען עתיד עמינו ומולדתינו", פתח מפקד עוצבת "הגליל" (91), תא"ל שי קלפר, "ב-7 באוקטובר, עת פרצה מלחמת 'חרבות ברזל', חטיבה 300 נערכה במהירות למציאות החדשה, גייסה את כלל החטיבה, קלטה כוחות נוספים והחלה בלחימה. קרב הגנה קשוח 24/7 - קרב על היוזמה, על תחרות הלמידה, קרב של חוסן ורוח לחימה. לאורך כל התקופה לוחמי ומפקדי צוות הקרב החטיבתי, פגעו משמעותית בחיזבאללה".

"ידענו הצלחות וגם כישלונות, ולצערינו, שורותינו חסרות. החטיבה איבדה אנשים יקרים ומעולים שחירפו את נפשם למען העם והארץ. דאובה, זכית לפקד ולהוביל את החטיבה בתקופה היסטורית וגורלית. רוזנקרנץ, אתה נכנס לתפקיד תוך כדי תנועה הישר לקרב ההגנה - בקצב גבוה, זכות ואחריות גדולה. הקרב עדיין לא תם, אנו נכונים ונחושים לעשות ככל שיידרש לשינוי המציאות הביטחונית בצפון, ולהחזרת התושבים".

"לאורך ההיסטוריה השתנו מאפייני המלחמה, האמל"ח, האויב ושיטת הלחימה שלו, אך שני יסודות נשארו מהותיים במעשה ההגנה: האנשים ורוח היחידה. אלו באו לידי ביטוי בעוז ובעוצמה יום-יום לאורך קרב ההגנה", אמר מפקד עוצבת "ברעם" (300) היוצא, אל"ם אורי דאובה, "צו השעה חייב ומחייב אותנו לפעול בנחישות ובהתמדה, במקצועיות ובחוסן להמשיך לרדוף את האויב להשיגו ולהשמידו. זאת עשינו יחד בתודעת השליחות העליונה באחריות ובחובה להיות מגיני העם.

"רוזן מקבל הפיקוד. מפקד שדה מיומן ומוכשר, לחמנו יחד בהגנה כאן בגליל, ואני בטוח כי תוביל את החטיבה מעלה מעלה עד תושלם המשימה. אנשי חטיבה 300, היום אני נפרד אבל אתם המשיכו לפעול במקצועיות, במשימתיות ובחדוות עשייה, המשיכו לדבוק במשימת ההגנה בדרך וברוח הייחודית שלנו. תודה לכם, תודה על הזכות להילחם איתכם, תודה על הזכות לעמוד בראשכם. חזקו ואמצו".

"האויב אשר נמצא מולנו מאתגר אותנו בכל יום. אין לי ספק כי נעמוד בכל משימה לה נדרש וננצח", נאם מפקד עוצבת "ברעם" (300), אל"ם עמרי רוזנקרנץ, "על הדור שלנו האחריות לייצר מציאות ביטחונית טובה יותר למען ילדינו. אנו נעמוד בנחישות בציווי זה. אני רוצה להודות לך דאובה, בשמי ובשם החטיבה על עשייתך בשנתיים האחרונות. תודה על חפיפה רצינית, כנה ומעמיקה. אני מקבל היום את החטיבה מוכנה למלחמה עם שדרת מפקדים איכותית. משימתי ברורה לי היטב - הגנה על הגבול הצפוני וניצחון במלחמה".

לקורות חיי המפקדים