טקס ציון 104 שנים לקרב תל חי נערך בחטמ״ר 769

22.03.24
מערכת את"צ

מדי שנה, בי״א באדר, מתקיים טקס ממלכתי מכובד לציון גבורת לוחמי קרב תל חי באריה השואג שבכפר גלעדי - בגזרת החטיבה המרחבית 769.

השנה, בעקבות המלחמה, לא התקיים הטקס כמנהגו. אולם בחטיבה ציינו אמש את היום החשוב בקיום טקס צנוע ברחבת תל חי בראשות מפקד החטיבה, אל״ם אבי מרציאנו, ומנכ״ל התנועה העולמית של תנועת בית״ר, יגאל ברנד.

מדברי המח״ט: "לפני 104 שנים, בי״א באדר תר״פ התקיים קרב תל חי בין עשרות לוחמים יהודים למאות חמושים. כשחושבים על קרב תל חי, חושבים על הגנה על הבית, על לחימה עיקשת ובלתי מתפשרת על זכות קיומנו באצבע הגליל- לחימה שהכשירה את הקרקע להתיישבות בגזרתנו כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. אנו מציינים את יום זה בעוצבת ׳חירם׳ מתוך הבנה עמוקה כי משימתנו בשגרה ובחירום איננה שונה ממשימתם של לוחמי תל חי, ובחמשת החודשים האחרונים על אחת כמה וכמה".

"קרב ההגנה שמנהלת החטיבה יום-יום מהווה מעין קו מחבר, המשך ישיר לקרב תל חי ומימוש תפקידנו כמגיני אצבע הגליל. טרומפלדור אמר פעם: 'במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון- שם יעבור גבולנו'. בתקופה משמעותית זו, תפקידנו בתור מפקדים וחיילים בצבא ההגנה לישראל, הוא לחרוש כל יום עוד קצת- עד שנגיע לתלם האחרון. נמשיך לעמוד איתנים ולממש את חובתנו להגן על תושבי אצבע הגליל".