יחידת ההתערבות החדשה בגולן יוצאת לדרך

הם מילואימניקים, לוחמים - ומחויבים להגן על הבית שלהם, הגולן. אחרי הדרום והגליל העליון, גם באוגדה 210 נפתחה יחידת תגובה מהירה. שמענו ממפקד 'פרא' על היתרונות שמביאים אנשיה, המטרות שהיא מציבה לעצמה ומאיפה נולד השם

01.08.24
אביטל פשחור, מערכת את"צ

לאחר פתיחת לוט"ר עוטף ויחידת דבורה, גם אוגדה 210 מציגה יחידת תגובה מהירה, הפעם בגולן. מדובר ב'יחידת פרא' - שמטרתה למנוע חדירת מחבלים לשטח הארץ. 

לוגו יחידת פרא

יריית הפתיחה נרשמה בשבוע שעבר, בתרגיל הראשון שכלל ירי חי ודימוי מגוון תרחישי ייחוס בצפון. את השיחה היחידתית ללוחמים, פתח סא"ל (במיל') י', מפקד יחידת פרא, במשפט אחד: '"כולנו תושבי האזור, וכולנו תחת איום, לא צריך להגיד יותר מידי, מבחינתי זה סיכום המהות שלנו. ברגע שאתה מגן על הבית והמשפחה שלך - לא צריך תמריץ".

הקמת היחידה, לא מחליפה יכולת קיימת של הצבא, אלא מעבה וממקסמת את ההגנה בגבול, תוך שיתוף פעולה עם כיתות הכוננות. 'פרא' מורכבת מתושבי הגולן ששירתו בעברם בתפקידים קרביים, ומהווה מכפיל כוח בצפון: "הלוחם המקומי זמין, מרגיש מחויבות עמוקה למטרה, ובעיקר - מכיר יותר טוב מכל אחד אחר את הניואנסים של השטח". 

לוחמי יחידת פרא במטווח

במשך ארבעת החודשים שקדמו להקמת היחידה, הם גיבשו עקרונות שיתאימו לאזור. "כשבנינו את תפיסת ההפעלה, הבנו יחד עם האוגדה איך לנצל את האתגרים בגזרה - ליתרון יחסי", קובע סא"ל י', ומספר כי בנוסף, הם התייעצו עמיתיהם בשאר יחידות התגובה המהירה, והסיקו תובנות חשובות. "הפתעות יכולות להגיע, אבל אנחנו כאן כדי להתמודד איתן, וכמו כן, אנחנו גם מכינים לאויב דברים שהוא לא יוכל לצפות להם".

לוחמי יחידת פרא במטווח

כאן בדיוק, נכנס האלמנט של הבחירה בשם 'פרא': "זה לא מקרי, אחד המאפיינים שלנו הוא המרכיב של העוצמה המתפרצת. זה ה-DNA של היחידה - אנשים שמחויבים למשמעות במאה אחוז ובכל תחום. כ'מילואימניקים', מביאים איתם הלוחמים עוד יתרון - נקודת מבט חיצונית על המערכת הצבאית, יצירתיות וכיווני מחשבה אחרים".

"המצב בצפון לא פשוט", אומר סא"ל (במיל') י', "אבל זה בדיוק מה שמחזק את ההבנה בצורך שלנו, לכן אנחנו עושים הכול, כדי להיות הכי טובים במה שאנחנו עושים - ולהביא ביטחון הביתה".