מה מחכה לכם באחד הבסיסים הגדולים בצה"ל?

זה אחד מהבסיסים הגדולים בצה"ל, אבל כנראה שאתם לא יודעים עד כמה. אילו הכשרות מתקיימות בעיר הבה"דים? כמה חדרי אוכל תמצאו שם? ומה עוד מחכה לכם? סידרנו לכם הצצה מיוחדת לקריית ההדרכה

09.08.23
אלה פלג ואביטל פשחור, מערכת את"צ

אם שובצתם לתפקיד עורפי או תומך לחימה, כנראה שתתחילו את השירות שלכם בקריית ההדרכה, שבזכות אופי הבסיס וכמות החיילים הרבה, קיבלה את שמה הלא רשמי - עיר הבה"דים.

אבל מה תמצאו בה? -200 כיתות לימוד, 5 אולמות הדרכה, 6 חדרי אוכל, 3 בתי כנסת, אולם מופעים, בריכה, ספרייה, מרכז להנצחת השואה, מתחם ספורט והמרכז המסחרי. אבל מה בנוגע לשבעת הבה"דים שבה?

 

בה"ד 6 - בית הספר למקצועות הלוגיסטיקה

אחראי על הכשרת חיילים וחיילות במקצועות הלוגיסטיקה. השלמה חיילית לקצינים, הכנה לקצונה, נהיגה, טבחות, קולינריה, אפסנאות ותעשייה וניהול.

הקורסים בבה"ד מחולקים לשלוש מגמות:

מגמת חוגרים - אחראית על קליטת חיילים לטירונות 02 והכשרתם בתחומי הלוגיסטיקה, הטבחות ועוד.

מגמת נהיגה – מכשירה חיילים לנהיגה ברכבים צה"ליים, ומתן הכשרות משלימות לנהגים המשרתים ביחידות צה"ל השונות, כולל קורס נהיגה מונעת. ההכשרות מחולקות לתחום משא ותחום ביטחון שוטף.

מגמת מפקדים – אמונה על הקצונה בחיל. 

 

בה״ד 7 - בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר 

בסיס ההדרכה המרכזי של אגף התקשוב ומהווה את התחנה הראשונה בדרך לשירות צבאי בחיל. בבה"ד מוכשרים בבסיס בתפקידי מחשוב, הגנה בסייבר, קשר ותפקידים טכנולוגיים אחרים. הבסיס אמון על הכשרת תפקידי הקשר והטכנולוגיה של צה"ל. 

כמו כן, בבה"ד מתקיים מסלול קשר"גים (קציני קשר גדודיים), מסלול ייעודי לקצונה שאורכו כשנה וארבעה חודשים. בסופו, הקצינים מפקדים על מחלקת התקשוב בגדודים קרביים שונים, ומתמחים בהפעלת מערכות דיגיטליות בשדה הקרב.

בה״ד 10 - בסיס ההדרכה, ההכשרה והאימונים של חיל הרפואה

בבה"ד 10 מתבצעות הכשרות עבור כל המקצועות בתחום הרפואה. 

בבה"ד תמצאו שתי מגמות עיקריות:

מגמת הכשרות יסוד - המגמה הגדולה בבה"ד 10, האחראית על כל קורסי ההכשרה הראשוניים לחניכים, כגון קורסי החובשים, סייעות שיניים, חובשי רמו"ן מזכירות רפואיות ומש"קי ברה"ץ (בריאות הצבא). 

מגמת מפקדים - אמונה על הכשרת הסגל הפיקודי של החיל.

 

בה״ד 11 - בית הספר למקצועות משאבי האנוש

בסיס הכשרה, הדרכה ואימונים של חיל משאבי האנוש לכל תפקידי המשא"ן הדרושים בצה"ל. בנוסף נערכות בו הכשרות והדרכות של חיל הרבנות הצבאית והחיל הכללי. 

בבה"ד מוכשרים חיילים וקצינים בדרגות שונות, ונמצאים בו שלוש מגמות של הכשרות יסוד: ת"ש ונפגעים, מקצועות המשא"ן, והחיל הכללי הכולל את מערך הפסיכוטכני, רכזות שירות ישיר ומאבחנות מדעי ההתנהגות.

בה״ד 13  - בית הספר למשטרה צבאית

בסיס הדרכה של כלל הכשרות חיל המשטרה הצבאית. ההכשרות בבה"ד מחולקות לשתיים:

הכשרה ראשונית - בה נמצאים הפש"ץ (פלוגות שוטרים צבאיים) ולוחמי מעברים, שבסופה מקבלים תעודת שוטר צבאי.

הכשרות מקצועיות - בה מתקיימים קורסי יסוד במקצועות בחיל, כמו תחומי השיטור והתעבורה, בילוש, חוקרים פליליים, גחל"ת וכד'.

הכשרות פיקוד - אמון על הקצונה והפיקוד בחיל.

בה״ד 20 - בסיס ההדרכה, ההכשרה והאימונים של חיל הטכנולוגיה והאחזקה

בסיס ההדרכה למקצועות הטכנולוגיים בחיל הטכנולוגיה והאחזקה בצה"ל. הבסיס מכשיר חיילים למקצועות ב-64 מסלולים שונים, שעיקרם אחזקת אמל"ח שונים. 

במסגרת הבה"ד, ישנו בית ספר תיכון ובו לומדים שוחרים במסגרת פנימייה צבאית. כמו כן, ישנה מכללה טכנולוגית לתלמידי יג'-יד' המעניקה דיפלומת הנדסאי מטעם משרד החינוך. 

בה״ד חיל החינוך והנוער 6610 - בית הספר למקצועות החינוך

בסיס ההדרכה למקצועות החינוך והנוער בחיל. אחראי על הכשרת חיילים למקצועות במסלולים שונים, שעיקרים חינוך והסברה, הו"ד (הוראה והדרכה), קורס הכנה לצה"ל ומורות חיילות.

שעיקרם חינוך, הדרכה והוראה. שם תמצאו: קורס חינוך והסברה, קורס הו"ד (הוראה והדרכה), קורס מפקדי נוער, מד״ן (מדריכי נוער) חינוך ומפקדי פרק משימה, השלמה חילית של החיל וקורס מ"פ.