יש לעדכן את המפקדים האישיים ואת נגד הלוגיסטיקה של היחידה בכל חוסר בפריט לבוש והם ידאגו לספק מענה חלופי עד להגעת הציוד החדש.
באפליקציית ׳הארנק הצה״לי׳ תוכלו למצוא את כל הכרטיסים הצבאיים הפיזיים השונים, כמו כרטיס ערבה או לוחם חוד.
באפליקציה, שזמינה בחנויות אפל ואנדרואיד, משרתי הסדיר יוכלו כבר מהיום למצוא כרטיסים אליהם הם זכאים במקום אחד, כולל תוקף הכרטיס וההטבות שהוא מספק. גם משרתי המילואים יוכלו ליהנות מהשירות הזה, ממש בכף היד.
אילו כרטיסים יהפכו לדיגיטליים? הרשימה המלאה:
- לוחם
- לוחם חוד
- משרת מילואים פעיל
- אישור נסיעה בלבוש אזרחי
- ערבה
- חופשה ללא תשלום
- דחיית שירות
- קצין שומר טבע
- נהג מבצעי
- משרת מילואים בצה״ל
- השתחרר משירות סדיר בצה״ל - כסף
- השתחרר משירות סדיר בצה״ל - זהב
- השתחרר משירות סדיר בצה״ל - ברונזה
- השתחרר משירות סדיר בכבוד - כסף
- השתחרר משירות סדיר בכבוד - זהב
- השתחרר משירות סדיר בכבוד - ברונזה
- השתחרר משירות חובה בצה״ל - כסף
- השתחרר משירות חובה בצה״ל - זהב
- השתחרר משירות חובה בצה״ל - ברונזה
- השתחרר משירות חובה בכבוד - כסף
- השתחרר משירות חובה בכבוד - זהב
- השתחרר משירות חובה בכבוד - ברונזה
״הפרויקט הזה נולד מתוך צורך ששמענו מהשטח״, מספרת סא״ל תמי תורג׳מן, רע״ן מערכות מידע ודיגיטל ומי שהובילה את הפרויקט, ״עלו המון קולות של חיילים שאמרו לנו שזה מסורבל - ואם אבד כרטיס, התהליך של לשחזר אותו ולחכות בדואר לחדש יכול להיות מאוד ארוך ומתסכל".
״הבנו שאנחנו צריכים פתרון שתואם לתקופתנו", היא מסבירה, "משהו מהיר וחדשני שיהיה קל וזמין לכולם. ומכאן הגיעה ההבנה שהאפליקציה היא הפתרון המושלם״.
כל מה שצריך לעשות זה להציג את הדף הרלוונטי, והוא משמש בדיוק כמו גרסתו הפיזית: ״כך למשל, מהיום אין צורך ב'ערבה' כדי להגיע לבסיסים הדרומיים, ואפשר להזמין כרטיס אוטובוס באמצעות מספר אישי בלבד, ללא מספר הכרטיס, בזכות התהליך הדיגיטלי שעשינו והסדר חדש עם מחלקת התקשוב של אגד״.
בשלב זה האפליקציה תומכת ב-22 כרטיסים, אך בענף מערכות המידע כבר מוכנים לשנות ולעדכן אותה בהתאם לצורך המשתנה של המשרתים. על הפרק נמצאים כבר הפטורים השונים ורישיון הנהיגה הצבאי, שיהפכו גם הם לדיגיטליים בעתיד הקרוב.
המעבר לדיגיטל הוא גם אקולוגי וחסכוני, אך הוא לא מבטל את האפשרויות הקיימות, ומי שבוחר, יכול להמשיך להשתמש בכרטיס הפיזי כרגיל. ההנפקה עצמה תופסק ב7 ביולי, ותמשיך רק באופן מצומצם וממוקד לאוכולוסיות שאין להן טלפונים חכמים.
בנוגע לאבטחת האפליקציה, מרגיעה סא"ל תורג'מן, אין מה לדאוג: ״מערכת ההתחברות היא של my IDF, שהיא מערכת מאובטחת. על התעודות יש אמצעים נוספים שמגנים עליהן מזיופים, כמו שעון שמראה את התאריך והשעה כל הזמן וזז בלי הפסקה, ופס צבעוני שמחליף צבע כל הזמן״.
מפתחי המערכת בענף דיגיטל ביחידת שחר שבלוטם מספרים: "האפליקציה פותחה בטכנולוגיה הכי חדשה ותוך הקפדה ייחודית על ממשק משתמש נוח ואינטואיטיבי, הכל במטרה לספק למשרתי צה"ל מערכות ברמה הכי גבוהה שיש בשוק".
הישומון, שזמין גם בפלטפורמת 360° שמאגדת את כלל השירותים הדיגיטליים של צה״ל, כבר הספיק לקבל תגובות אוהדות ותומכות ממשתתפי הפיילוט שלקחו חלק בפיתוחו: ״חיילים מבינים כמה זה הולך לשפר ולהקל על החיים שלהם, וכמות הפידבקים החיוביים פשוט הדהימה אותי״.
״בסוף אני רואה את האפליקציה כפלטפורמה, שנותנת מענה מאוד רחב לצורך מתפתח - זה קל, תמיד בכף היד, הכל נמצא באותו מקום, וזה גם אקולוגי וחדשני״, היא מסכמת, ״וערוך להשתנות ולהתעצב ביחד עם הצרכים שעולים מהשטח, מתוך הקשבה לחיילים בקצה והרצון לשפר את איכות החיים של כולנו״.