במרכז הציוד קיימת מתפרה וסנדלריה היושבת במחנה תל השומר. יש לקבל טופס ייעודי מנגד הלוגיסטיקה של היחידה ולאחר מכן להגיע למדידות כדי שנוכל להעניק לכל חייל את המענה המתאים והנוח ביותר.
אחרי שרק בתחילת השנה הצליח הפרויקט הזה לחסוך לצה"ל יותר מ-2 מיליון דפים, עכשיו מגיע הצעד הבא והגדול בהרבה: חתימה על ציוד ודיווח על בלאי וחוסרים דרך המחשב הצבאי. אז איך עושים את זה? ומתי בכל זאת תצטרכו להגיע לאפסנאות? כל הפרטים על הדרך החדשה שלכם להשיג את כל מה שתצטרכו מבלי לצאת מהמשרד
בואו נשים את הדברים על השולחן - חתימה על ציוד היא משהו שאף אחד מאיתנו לא באמת נהנה לעשות. אז מה אם היינו אומרים לכם שמעכשיו תוכלו להגיע לאפסנאות מבלי בכלל ללכת לשם? בענף שליטה ובקרה וניהול מלאי במפקדת קצין הלוגיסטיקה הראשי עשו בדיוק את זה, ולאחר זמן ארוך של פיתוח מדוקדק הם הצליחו לרכז את שלבי החתימה וחידוש החתימה על ציוד לתוך המחשב הצבאי.
"מסך נחיתה", כפי שכונה הפרויקט באט"ל, שפותח בשיתוף יחידת מצפ"ן מאגף התקשוב ועם מחלקת מערכות מידע בחט"ל, מציע פתרון חדשני ונגיש. "כל מה שהחיילים יצטרכו לעשות מעתה הוא לקחת את כרטיס המפל"ז ולמצוא מחשב", מסביר בפשטות רמ"ד ניהול מלאי במפקדת קצין הלוגיסטיקה הראשי, רס"ן אריאל שוסטר, "בצהלנ"ט יהיה עליהם להיכנס ל"מסך הנחיתה האישי" ולבחור בלשונית של "פעולות לוגיסטיות" - שם יופיעו בצורה מסודרת כל פריטי הציוד עליו הם חתומים, בצירוף לזמן החתימה והכמות. לצד מידע זה ניתן יהיה לציין האם אתם מעוניינים לחדש את החתימה על הציוד שלכם, לדווח על חוסר או על בלאי וכמובן להוסיף את סוג הפריט המבוקש".
חידוש חתימה היא פעולה אשר כל חייל צריך לבצע מדי חצי שנה, לצורך וידוא שכלל הפריטים תחתיו עוד נמצאים נמצאים ברשותו ושמצבם תקין. "במערכת החדשה האישור על חידוש החתימה קורה בו-במקום", מחדד רס"ן שוסטר, "אחרי מילוי הפרטים הרלוונטיים, יצויין בפניך משך הזמן שהתווסף להמשך האחזקה בפריט המדובר".
לאחר החתימה במחשב, המידע עובר ישירות לנגד הלוגיסטיקה הרלוונטי, שדואג להזמין את הציוד המבוקש וליידע אתכם (באמצעות שליחת מייל) ברגע שהוא הגיע ומוכן למסירה. זו, בעצם, תהיה הפעם הראשונה והאחרונה בה תצטרכו להגיע לאפסנאות בכל התהליך.
"זה מהפכני", מכריז רס"ן שוסטר בגאווה, "אני זוכר את עצמי מסתובב עם שמונה קלסרים ועשרות דפים, רץ לאפסנאות רק כדי לבקש לחתום על ציוד. לא יכולנו לדמיין שתוך שלוש שנים בלבד מאז תחילת המעבר של צה"ל לטכנולוגיה וחיסכון, כבר לא נצטרך לעשות דבר מלבד ללחוץ על כפתור כדי לקבל את הנעליים החדשות שהזמנו".
גם עבודתם של נגדי הלוגיסטיקה הופכת לקלה יותר עם תחילת השימוש בשיטה הזו. כעת גם הם וגם החיילים שביחידתם יוכלו להיות בבקרה מתמדת על כלל הציוד שברשותם, ומעבר לכך - הקשר ביניהם יתהדק, ואם חייל יאבד כובע, למשל, נגד הלוגיסטיקה שלו יוכל למצוא לו פתרון חלופי עד הגעת הפריט החדש.
לפי דבריו של רס"ן שוסטר, תחילת השימוש במערכת עתידה לקרות כבר בשבועות הקרובים, אך מבחינתם קו הסיום עוד לא נמצא באופק, בעוד הם שוקדים על פיתוחים חדשים כל העת. "זו יריית הפתיחה לתוכנית שלמה שאנחנו עובדים עליה", הוא רומז בחיוך, "השלב הבא הוא חתימה על ציוד דרך הטלפון הנייד. בסוף המטרה שלנו היא שהצבא יפעל ויתן לחייליו את המענה הטוב והיעיל ביותר מבלי להשתמש ולו בפיסת נייר אחת".