משרת קבע רשאי להגיש בקשה לפיצוי בגין אובדן/נזק לציוד אישי אשר נגרם עקב השירות וכאשר התקיים לפחות אחד מהתנאים הבאים:

  • האובדן או הנזק אירעו במהלך פעילות מבצעית, אימון, משימת אבטחה או שיטור, בתנאי שהציוד האישי היה בשימושו של החייל בפעילות עצמה.
  • האובדן או הנזק אירעו בגין פיגוע חבלני בשטח צבאי.
  • האובדן או הנזק אירעו בגין פיגוע חבלני בשטח שאינו שטח צבאי בזמן שמשרת הקבע פעל במסגרת תפקיד צבאי.
  • האובדן או הנזק אירעו בזמן שהציוד הופקד במשמורת צבאית.
  • האובדן או הנזק אירעו בזמן שהציוד נשמר שלא בידי משרת הקבע בהוראת מפקדים.

 

משרת קבע לא יוכל להגיש בקשה לקבלת פיצויים בגין אובדן הציוד או הנזק שנגרם לו, בהתקיים אחד מהתנאים הבאים:

  •  משרת הקבע לא נקט באמצעים סבירים לשמירת ציודו (לדוגמה: נעילת הציוד ואבטחתו).
  • משרת הקבע גרם נזק במזיד.
  • האובדן או הנזק אירעו לציוד פרטי אשר אסור להכניס לשטח צבאי.
  • האובדן או הנזק אירעו לציוד פרטי אשר היה מבוטח בפוליסת ביטוח נכס – וזאת עד לגובה הביטוח.
  • האובדן או הנזק אירעו לציוד פרטי אשר קיימת לו חלופה ראויה המנופקת ע"י צה"ל והוא צפוי לקבלה (כדוגמא: שק שינה).
  •  את הבקשה יש להגיש אל תיבת המייל - "בקשות פרט קבע" (ctrl + k ). אין להגיש לתיבת המייל הנ"ל בקשות של חיילים בשירות חובה/מילואים/אזרחים עובדי צה"ל.

 

על הבקשה לכלול את הדברים הבאים:

  •  טופס הגשת בקשה (מצורף מעלה).
  • מכתב אישי של משרת הקבע.
  • הצהרת משרת הקבע על כך שקיים/לא קיים ביטוח על הציוד.
  • תחקיר מפורט אודות המקרה אשר יבוצע ע"י מפקד בדרגת סא"ל לפחות רטרו של עד שלושה חודשים ומפקד בדרגת אל"מ לפחות ברטרו הגדול משלושה חודשים.
  • פרטים מדויקים אודות הציוד שלגביו מוגשת הבקשה. (לדוגמה: אייפון 5 של חברת אפל 64 GB).
  • באם תוקן הציוד שנפגע או נקנה ציוד חדש במקומו, יש להציג קבלה.
  • באם מדובר במכשיר סלולרי, יש להציג אישור מהחברה על ניתוק קו הפלאפון או לחילופין אישור על ביטול כרטיס הSim.
  • במקרים המצריכים פנייה למצ"ח או משטרת ישראל, יש להציג האם נעשתה פנייה ולצרף את המסמכים הרלוונטיים ואת התשובה הסופית שנמסרה.
  • באם לא נעשתה פנייה יש לצרף הסבר על כך.
  • באם טרם תוקן הציוד והתקבלה הצעת מחיר, יש לצרפה לבקשה.