"מקבל עליי את התפקיד בהתרגשות, באחריות ובחרדת קודש"

11.05.17
מערכת את"צ

בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב נערך הערב טקס חילופים לסגן ראש המטה הכללי ולמפקד מפקדת העומק.  

במהלך הטקס מונה אלוף אביב כוכבי לתפקיד סגן הרמטכ"ל, והחליף בתפקידו את אלוף יאיר גולן, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות ועתיד להתחיל בלימודים אקדמאיים.

אלוף מוני כץ מונה למפקד מפקדת העומק והחליף בתפקידו את אלוף (מיל') טל רוסו, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, ופורש מצה"ל לאחר 39 שנות שירות.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, חברי פורום המטה הכללי, מפקדים ובני משפחה. 

"ארצה להודות לארבעה מפקדים מצוינים", פתח בנאומו ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט. "יאיר, שאני חושב שהוא התגלמות המפקד המקצועי, הסקרן, הענייני והאמיץ. אביב, מפקד מעולה, חד מחשבה, איש מחשבה ואיש מעשה. ראינו את זה לכל אורך התפקידים - הוא מגיע לתפקיד הזה בשל מאוד, אחרי פיקוד על פיקוד הצפון".  

"מוני, אשר עולה היום לדרגת אלוף כמפקד מפקדת העומק, אותה אנו מחשיבים כצורך תפקודי לצה"ל", הוא אמר והמשיך: "אני רוצה להודות לך טל, על התרומה, על העשייה, על השירות הארוך, ובעיקר על השירות שעשית אחרי שכבר השתחררת כמפקד פיקוד דרום, ועשית את זה בדרך שלך".

"אני רוצה להודות לרמטכ"ל על תקופה מרתקת, שעבורי הייתה גם תקופת למידה משמעותית", אמר סגן הרמטכ"ל היוצא, אלוף יאיר גולן. "אין דבר שהוא חשוב יותר לצבא מאשר רוח הלחימה. רוח הלחימה הזאת צריכה להתחיל מלמעלה ולהיגמר באחרון הטוראים".

"אני מקבל עליי את התפקיד בהתרגשות, באחריות ובחרדת קודש", אמר סגן הרמטכ"ל הנכנס, אלוף  כוכבי, והכריז: "אני אעשה כל מה שאני יכול כדי להמשיך להפוך את צה"ל לצבא יותר אפקטיבי, גם בלחימה וגם בשגרה".

מפקד מפקדת העומק הנכנס, אלוף כץ, סיפר על סגירת המעגל שמהווה עבורו קבלת הפיקוד על מפקדת העומק: "לפני חמש שנים הייתי שותף, יחד עם האלוף שי אביטל, להקמתה של מפקדת העומק. קבלת הפיקוד עליה הוא מעמד מרגש, והוא נושא בחובו אחריות גדולה ומהווה עבורי סגירת מעגל. אני בטוח שיחדיו נשכיל להתפתח למרחבים חדשים ולהביא לצה"ל יכולת חשובה ומשמעותית".

"התקופה האחרונה במפקדת העומק הייתה מאוד מיוחדת בשבילי, בעצם היכולת לתת לצה"ל את הגמישות האמיתית אל מול התפתחות האיומים ושינוי פני המלחמה", סיפר מפקד מפקדת העומק היוצא, אלוף רוסו. "למוני מחליפי, אתה המפקד הראוי לקחת את השרביט ולהוביל את העומק לשיאים חדשים. אין לי ספק שתקבל תמיכה ושותפות מפורום המטה הכללי".