"גדולת עם ישראל: להתעלות מעל הכאב, לזכור את העבר ולפעול למען העתיד"

26.04.17
מערכת את"צ

בבית העלמין הצבאי בהר הרצל התקיים היום (ד') טקס הנחת דגל הלאום על קבריהם של חללי מערכות ישראל.

הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב רוני אלשיך, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, מר אריה מועלם, יו"ר ארגון "יד לבנים" הארצי, מר אלי בן שם ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הגברת תמי שלח.

פרויקט "דגלון לנופל" נערך זו השנה השש-עשרה, כמסורת המבקשת לכבד ולהוקיר את הנופלים אשר שילמו בחייהם את מחיר ההגנה על שלומה וביטחונה של מדינת ישראל. מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד ליום הזיכרון לחללי צה"ל, תושלם הנחתם של דגלוני מדינת ישראל על קבריהם של כל חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות.

הרמטכ"ל איזנקוט, שחזר השבוע מ"מצעד החיים" בפולין, נאם בהתרגשות: "הימים הספורים המפרידים בין העמידה על אדמת אושוויץ ובין העמידה על אדמת ירושלים; בין קברי האחים של יהודי אירופה ובין בתי העלמין שבישראל, טומנים בחובם את התהליך שעבר העם - מעם שנתון לחסדי אחרים לעם עצמאי המגן על מדינתו".

"אני יודע שמילים אינן יכולות למלא את החלל שנותר בלכתם, ולכן נותר רק להבטיח: נוסיף לעשות ככל הניתן כדי להמשיך את דרכם. היום נזכור גם את נעדרי צה"ל ואת החללים שמקום קבורתם לא נודע. לא ננוח עד אשר נשיב את כולם לגבולותינו. חיילי צה"ל ומפקדיו יוסיפו לפעול לאור המורשת שהניחו לנו הנופלים - מורשת של אהבת הארץ ותחושת שליחות עמוקה", הבטיח הרמטכ"ל למשפחות השכולות.

"מאז ומעולם זאת הייתה הגדולה של עם ישראל - היכולת להתעלות מעל הכאב והצער, לזכור את העבר ולפעול למען העתיד. נזקוף את ראשנו ונשבע להמשיך את המשימה שלמענה נפלו מיטב בנינו ובנותינו: הבטחת קיומנו כעם חופשי בארצו. יהי זיכרון הנופלים ברוך", סיכם איזנקוט.