הרמטכ"ל: "מפקדינו וחיילינו העומדים על המשמר ממשיכים את דרכם של יקיריכם"

16.05.17
מערכת את"צ

היום התקיים טקס התייחדות לציון 40 שנה לאסון הנ״ד, באנדרטה לזכר האסון בבקעת הירדן. 

 
הטקס נערך במעמד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה נמרוד אלוני, חיילי חטיבת הצנחנים והמשפחות השכולות.
 
ב-10 במאי 1977, התרחשה תאונה אווירית בה התרסק מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי במהלך תרגיל בבקעת הירדן. באסון נהרגו 44 קצינים ולוחמים מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, ו-10 אנשי צוות אוויר שהשתתפו בטיסה.

  
מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "מהרגע בו התבשרתם על נפילת היקירים לכם מכל ועד היום חלפו ארבעים שנים - אך בעבורכם הזמן עצר מלכת. עם השנים, הכאב והחלל שנותר אינם מתקהים - דמותם כלוחמים צעירים עודנה מפעמת בליבכם, והמחשבות על מי שהיו יכולים להיות ועל החיים שלא הספיקו לבנות אינן מרפות. בשם צה"ל כולו אבקש לחזק אתכם בהתמודדות הארוכה עם השכול, לשלוח יד אחים מחבקת ולהבטיח שנוסיף לעמוד לצידכם ולצד זאת להנציח את זכרם ואת מורשתם. דרכם ופועלם זכורים לעד כחלק ממורשת הגבורה של עם ישראל.


בחודש הבא נציין יובל למלחמת ששת הימים, שבה רשם צה"ל את הניצחון המפואר בתולדות המדינה. מאז האיומים השתנו לבלי היכר, ומולם צה"ל התפתח, התחזק והמשיך בשימור העליונות ביבשה, באוויר, בים ובסב"ר. צה"ל הוא צבא לוחם חד ועוצמתי מאי פעם, המוכן לפעול בשילוב רב-זרועי, להתייצב מול כל אתגר ולהבטיח את ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה. אנו ערים לשינויים בשדה הקרב ולהתעצמות האויב, ונערכים לכל תרחיש עימות עתידי. ברגעים אלה ממש פרוסים מפקדי צה"ל וחייליו ברחבי הארץ ובגבולותיה, מתאמנים ועורכים  פעילויות מבצעיות ושומרים על כשירות מרבית כך שביום פקודה יהיו מוכנים לעמוד איתנים, להגן ולנצח.


מפקדינו וחיילינו העומדים על המשמר היום ממשיכים את דרכם של יקיריכם, של ארבעים וארבעה לוחמי הצנחנים ועשרת לוחמי צוות האוויר שנגדעו מאיתנו באותו לילה כואב. לאור המורשת שהותירו לנו הנופלים, יוסיפו דורות של לוחמים לצעוד באחריות למימוש ייעודו של צה"ל - להגן על המדינה, להבטיח את הקיום שלה, ואם נידרש לכך - להכריע מלחמה".

מח״ט הצנחנים, אל״ם נמרוד אלוני: ״40 שנים אחרי נפילתם אני יכול להבטיח לכם, החברים ובני המשפחות היקרים כי אנחנו בצנחנים זוכרים אותם, גאים בהם ונוסיף ללמוד אותם ואת פועלם, להעביר את הידע לדורות הבאים ולהוסיף ולחבק אותם אל ליבנו״, עוד הוסיף המח״ט, ״הם (הלומים) המודל עליו מפקדים בצנחנים צריכים להתחנך - כי אין אדם שאין לו שעה!״