"מפיקים לקחים, פועלים לשיפור תמידי של היכולות המבצעיות"

28.02.17
מערכת את"צ

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט נאם הערב (שלישי) בטקס אזרחים עובדי צה"ל מצטיינים והתייחס לדוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן".

"צה"ל מפיק את לקחיו, גיבש תכנית עבודה ופועל לשיפור תמידי של יכולותיו המבצעיות בחזית רצועת עזה", אמר הרמטכ"ל באירוע שנערך במכללה לפיקוד ומטה בגלילות.

"כמי ששירת כסגן הרמטכ"ל, ושותף בתוצאות המערכה", המשיך רב אלוף איזנקוט, "ראיתי מקרוב את חיילי צה"ל ומפקדיו ביבשה, באוויר, בים ובמערכיו השונים, ובראשם הרמטכ"ל בני גנץ, עושים לילות כימים כדי להשיג את מטרות הלחימה ולהשיב את הביטחון. צה"ל אינו חסין מביקורת על מערכת צוק איתן, על הלחימה בטרור ועל אירועים המתרחשים בצה"ל. עלינו לזכור כי מדובר באנשים מעולים שהקדישו את חייהם לביטחון ישראל ותרמו לעתיד טוב יותר לאזרחי המדינה ותושביה".

הרמטכ"ל הדגיש כי בשנים האחרונות פועל צה"ל לחיזוק החוד הלוחם. "הגברנו את תדירות האימונים, שיפרנו את איכותם והתאמנו אותו לכל תרחיש. העוצמה המודיעינית שבידינו והיכולות המבצעיות, יאפשרו לצה"ל להפעיל תמרון יבשתי חד, עוצמתי ומנצח", אמר.

מצוינות היא סוף מעשה במחשבה תחילה

במהלך הטקס הביע רב-אלוף איזנקוט את הערכתו הרבה למערך עובדי צה"ל ולמצטייניו: "מהותו של המערך מתחילה בעבודה יסודית ומקצועית, וממשיכה בניסיון ארוך השנים ובמומחיות יוצאת הדופן שלכם, שהופכים אתכם לעמוד תווך ביחידותיכם".

"מצוינות, בעיניי, היא סוף מעשה במחשבה תחילה", הצהיר הרמטכ"ל, "בחירת הדבר הנכון לעשותו ומילוי איכותי וממוקד של המשימה תוך התייעלות, יצירתיות והשקעה".

"מצטיינים יקרים, כמוכם, גם אני מכיר בגודלה של הזכות לשרת את המדינה ולתרום לביטחונה", סיכם את נאומו והדגיש: "יחד נוסיף לפעול לביצור חומת המגן של מדינת ישראל ולהבטחת ביטחון אזרחי המדינה ותושביה".