"לזכור, להעריך, להוקיר ולהתגעגע לאלה שאינם"

26.09.17
מערכת את"צ

היום (שלישי) התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל השריון, במוזיאון "יד לשריון" בלטרון במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

בטקס צוין זכרם של 4,995 חללי חיל השריון, שנפלו בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה.

"חמישים שנים עברו מאז מלחמת ששת הימים, הרבה השתנה - הסביבה, האויב, הטכנולוגיה, החברה, הצבא, אנחנו כולנו. אך דבר אחד לא השתנה", אמר קצין שריון ראשי, תת-אלוף גיא חסון, "עוז רוחם של לוחמי ומפקדי חיל השריון. למדתי להכיר רעות שריונאים מהי, למדתי את סיפורי הגבורה ופגשתי משפחות שכולות ואת פצועי החיל. חשתי את כאב האובדן והשכול על הבן או הבת ששילמו את המחיר היקר מכל. הערב הזה מאפשר לנו להזכיר, לזכור, להעריך, להוקיר ולהתגעגע לאלה שאינם".

"רוחו של חיל השריון אינה מפעמת רק כאן, אלא עוברת לאורך שבעים שנות תקומה והגנה, בכל אחת ואחת ממערכות ישראל, ברגעי קרב הקשים ביותר וברגעי הניצחון הצרובים בלב הזיכרון הלאומי", אמר הרמטכ"ל, "לוחמים עזי רוח, נחושים ואחראים, שנפלו על משמר ארצנו. הדרך שבה צעדו והערכים שלאורם נפלו, הם דוגמה ומופת לנו ולעוד דורות רבים של לוחמים".

עוד הוסיף והתייחס הרמטכ"ל לאיומים הרבים בתקופה האחרונה העומדים מול צה"ל: "בראש האיומים עומדים השינויים המתרחשים בסוריה ובלבנון, הפיגועים באזור יהודה ושומרון וניסיונות ההתעצמות של ארגוני טרור המבקשים לפגוע בעורף הישראלי", אמר, "כדי שנוכל להוסיף לשמר את השקט הקיים ולהבטיח את ביטחון ישראל, אנו עושים לילות כימים כדי לחזק את ההרתעה הקיימת ולשפר את המציאות הביטחונית".