"חזית הצפון וארגון חיזבאללה נמצאים בסדר העדיפויות הגבוה ביותר של צה"ל"

07.06.17
מערכת את"צ

יום עיון לזכר נופלי מלחמת לבנון השנייה התקיים בראשות הרמטכ"ל. בדבריו התייחס גם למציאות העכשווית באזור הצפון: "ארגון חיזבאללה ספג מכה לא פשוטה. כ-1300-1400 הרוגים, פגיעה קשה מאד בתשתיות של הארגון והמלחמה מסתיימת בזה שצה"ל נמצא בטווח של כ-14 ועד 7 קילומטרים בתוך לבנון".

"בפרספקטיבה של 11 שנים", המשיך הרמטכ"ל, "ארגון חיזבאללה התעצם במבחן היכולת, למרות שהוא נתון כרגע במורכבות גדולה. מצד שני הצפון חווה 11 שנים שלא היו כדוגמתם מאז קום המדינה. ילדים גדלים בקריית שמונה ובנהריה בלי אזעקות, בלי פיצוצים של קטיושות וחדירות של מחבלים לישובים, מציאות שאפיינה את הצפון עשרות שנים.

"מתוך הכרת העוצמה, אני יכול להגיד שבמאזן האסטרטגי של מדינת ישראל וביחסי העוצמה שלנו מול אויבינו במעגל הראשון בכלל ובחזית לבנון בפרט, צה"ל הוא צבא חזק ועוצמתי, שיש לו יתרון מוחלט על אויביו".

עוד הוסיף רב-אלוף איזנקוט כי ארגון חיזבאללה נמצא במציאות אסטרטגית מורכבת: שליש ממנו נלחם בסוריה, עיראק ותימן, וכתוצאה מכך נהרגו 1700 מאנשיו, ו7000 נפצעו. "לצד זה אנחנו לא מתעלמים מהניסיון בלחימה שהוא רוכש", הבהיר הרמטכ"ל, "חזית הצפון וארגון חיזבאללה בסדר העדיפויות הגבוה ביותר של צה"ל. יש תוכנית הגנתית, תוכנית התקפית ומוכנות גבוהה מאד".