פקודת העבודה לשנת 2018 הוגשה לרמטכ״ל

09.01.18
מערכת את"צ

היום (שלישי) הוגשה באופן רשמי פקודת העבודה השנתית של 2018 לראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט. "זו השנה השלישית שתוכנית העבודה של צה"ל, עליה עמלים באגף התכנון כבר זמן רב, היא חלק מתר"ש גדעון", אומרת ראש ענף תכנון באג"ת, סא"ל גלית גולן.

דרקטיבת הרמטכ"ל, מפרטת רע"ן תכנון, כוללת מוכנות בראש סדר העדיפויות, אימונים, בדיקת המוכנות, וכמובן דגש על טיפול במשרתים.

"2018 מביאה איתה הרבה אימונים ומוכנות, טיפול בווקטורים שמכינים אותנו יותר טוב, ותוכניות ייחודיות לפרט", מדגישה סא"ל גולן, "התוכנית עוסקת רבות במודל הקבע החדש, בשינוי שירות החובה, בתוכניות ייחודיות המתמקדות בלוחם החוד בקצה המבצעי, ובכללי עוסקת המון באנשים".

בנוסף, התוכנית השנתית מדברת על הרחבה משמעותית של האימונים, מעבר ל-"17/17" - הגדלת כמות השבועות של אימוני חטיבות החי"רם והסתכלות רחבה על כלל המשרתים.

ההכנות מאחורי הקלעים, כפי שמציינת סא״ל גולן, מורכבות וממושכות. ״אגף התכנון מפרסם הנחיות תכנון לגופי צה"ל, עובר ביניהם לאחר תחקיר של השנה הקודמת, ומוביל את תהליך האישור עד לרמטכ"ל", מסבירה רע"ן תכנון. "התוכנית השלמה, שעוסקת בתחומי מוכנות ופעילות מבצעית, כוח אדם, תשתיות, התעצמות, התייעלות ותקציב, הוצגה אתמול לפורום המטכ"ל ואושרה על ידי הרמטכ"ל".

"אני רואה את צה"ל בסוף 2018", משתפת סא"ל גולן, "לאחר הוצאת התוכנית לפועל, כצבא מוכן יותר, חזק יותר, מתאים עצמו למה שקורה במציאות סביבנו, עם תשומת לב רבה לבסיס של עוצמת צה"ל - האנשים. מהמלש"בים, בהנגשה של מערכות המידע לתהליך הגיוס והשיבוץ שלהם, ועד לאנשי הקבע. יש המון מיקוד במשאב האנושי בתוכנית הזו, ועכשיו המבחן האמיתי הוא במימוש".