הרמטכ"ל בטקס ההוקרה לאנשי המילואים בכנסת

26.06.18
מערכת את"צ

היום נערך טקס הוקרה למערך המילואים בכנסת בראשות הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

״במסגרת תר"ש גדעון נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית בהבטחת מוכנות צה"ל למלחמה", אמר בנאומו רא"ל איזנקוט. "נבנה מודל שירות מתקדם המיישם את החלטת הממשלה על קיצור השירות, פיתוח המפקדים והנגדים ומיצוי ההון האנושי באופן ראוי לציון״.

״יחידות צה"ל ביבשה באוויר ובים פועלות מסביב לשעון ונבחנות מידי יום בסיכול טרור ביו"ש, הגנת גבולות המדינה בדרום ובצפון ובפעילות התקפית רציפה לסיכול יכולות מתקדמות ולהקטנת האיומים על המדינה״, הוסיף הרמטכ"ל.

״אני מבקר באימונים ורואה את הפעילות המבצעית שמוכיחה שצה"ל מצוי ביכולת גבוהה ובמוכנות טובה יחד עם החובה לאתר תורפות וליקויים ולפעול באופן נמרץ לתיקונם. גאה מאוד בשדרת הפיקוד - ישנם הישגים ראויים לציון״, פירט הרמטכ"ל.

לדבריו של הרמטכ"ל, בשנת ה-70 למדינה ניתן להתברך ביחידות המילואים שהן חלק מרכזי ביכולות צה"ל: "בשנת 2017 אימוני כוחות המילואים וכשירותם גדלו באופן ניכר. השנה הכפלנו את היקף כוחות המילואים המשתתפים בתע״מ (תעסוקה מבצעית), כדי לאפשר לכוחות החוד של צה"ל להגדיל את היקף האימונים עד ל- 50% מזמנם״.

״בעיצומה של תקופה ביטחונית מורכבת ורוויות אתגרים מצפון ומדרום עלינו לזכור כי עוצמתו של צה"ל טמונה באנשים, ברוח, בציוד, במיומנות ובלכידות", סיכם רא"ל איזנקוט. "נמשיך לפעול לחיזוקם במעשים שיבטאו את חשיבותם העליונה תוך הוקרה על המסירות והנאמנות של אנשי המילואים כנבחרת משרתת למדינת ישראל״.