"הכאב אישי, פרטי, צורב - ואינו חולף לעולם"

15.10.18
מערכת את"צ

היום (שני), התקיים טקס התייחדות לזכר חללי החיל הכללי, בגן הנופלים שבתל השומר.

הטקס נערך בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, ובנוכחות ראש מחלקת הסגל ומפקדת החיל הכללי תא"ל מיכל תשובה, ראש המנהל האזרחי, תא"ל אחוות בן חור, דובר צה״ל, תא"ל רונן מנליס, ראש מחלקת נפגעים, אלוף משנה ז׳וסלין בש, ראש מחלקת משאבי אנוש באגף כוח האדם, אל"ם ורד שוחט, מפקדים, חיילים והמשפחות השכולות

"התכנסנו כאן הערב כדי לכבד את זיכרם של 453 חללי החיל הכללי", נאם בטקס ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, "הבנים והבנות, האחים והאחיות, האבות והאמהות, בני ובנות הזוג - אלו שנפלו במהלך שירותם הצבאי - ונותרו צעירים לנצח".

"החיל הוא אומנם כללי - ומבטא בשמו את העובדה שהוא עוסק בתחומי עשייה מקצועיים רבים ומגוונים מאוד, אולם הכאב - הוא אישי, הוא פרטי, הוא צורב ובעיקר אינו חולף לעולם".

"בני המשפחות", המשיך ראש אכ"א, "אנחנו כאן, לא רק היום אלא בכל ימות השנה, לצידכם ובעבורכם, נושאים את זכר הבנות והבנים בליבנו, מאמצים את כל אחד ואחת מכם אל ליבנו, זוכרים, מזכירים - וממשיכים הלאה".

"האתגרים עימם מתמודד צה״ל רבים ומגוונים", הדגיש אלוף אלמוז, "מצפון ומדרום, באוויר, בים וביבשה - אופי האיומים משתנה באופן תדיר, ובהתאם גם המענה המבצעי, הטכנולוגי והמודיעיני הנדרש להם. הצלחתו של צה״ל בחזית מושתתת גם על יכולותיו בעורף הצבאי. היערכותו ומוכנותו ליום פקודה נשענות במידה בלתי-מבוטלת על קציני המטה והמש״קים הפועלים על-פי רוב הרחק מזירת הלחימה".

"צה״ל אינו יכול למלא את משימותיו ולעמוד באתגריו ללא מענה מקצועי שלם ומקיף בגופי המטה שלו. זהו ייעודו החשוב מכל של החיל הכללי - למלא את חלקו בשגרה, בחירום ובמלחמה במתן התמיכה המקצועית הנדרשת כדי לאפשר לצה״ל להכריע כל אויב".

"זהו הייעוד שלמען מימושו פעלו משרתי החיל הכללי שנפלו במהלך שירותם", הדגיש, "זהו הייעוד אותו ממשיכים למלא כיום אלפי החיילות והחיילים, הקצינות והקצינים, הפועלים כתף אל כתף בשורות החיל הכללי. בערב זה, נישא גם תפילה להחלמתם המהירה של כל פצועי צה״ל, אלה הנושאים על גופם ובנפשם את מכאובי המלחמה, ונייחל לשובם של נעדרי צה״ל וחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע".