יום עיון לפורום מטכ"ל לציון 23 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל

30.10.18
מערכת את"צ

יום העיון לפורום המטה הכללי לציון 23 שנים לרצח ראש הממשלה לשעבר וראש המטה הכללי השביעי, יצחק רבין ז"ל, התקיים אתמול (שני), בראשות הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, במרכז "רבין".

במהלך יום העיון, דנו חברי הפורום בממלכתיות הצבא בחברה הישראלית ובגופי הביטחון בבפרט. "צה״ל הוא צבא עם ממלכתי שיש לו ייעוד מאוד ברור, חד ופשוט - להגן על המדינה, להבטיח את קיום המדינה ולנצח במלחמה", פסק הרמטכ"ל. "יחד עם ההבנה שזהו צבא העם, והגיוס הוא גיוס חובה, מחוייבת רגישות שיוצרת מורכבות שהולכת וגדלה לאורך השנים. לכן, אם צה״ל הוא צבא העם הוא צריך לבטא את כלל חלקי העם".

במעמד מרגש הקריא רא״ל איזנקוט את דבריו של שר הביטחון דאז, מר לוי אשכול בעת מינוי של יצחק רבין לרמטכ״ל השביעי של מדינת ישראל:

"לאלוף יצחק רבין, בתוקף החלטת הממשלה ביום כ"ו בכסלו תשתד ה-15 בדצמבר 1963, הנחה מתמנה בזאת לראש המטה הכללי של צבא הגנה לישראל בדרגת רב אלוף. המינוי ייכנס לתוקפו היום ט"ו בטבת תעכ"ד, ה-30 בדצמבר 1963 בשעה 16:30. שביעי אתה לראשי המטה הכללי של צה"ל - משפחה מפוארת של מפקדים. לא במקרה ולא במפתיע, זכית בכהונה הרמה, היא בזכותך אתה ובזכות שירותיך לעם".

"נולדת, גדלת וחונכת בארץ״, אמר הרמטכ״ל, ״צמחת בתפקידך והצטיינת במחנה המתנדבים בימי נעורייך, בן 19 התגייסת לפלוגות המחץ של ההגנה ומאז השתתפת בכל המערכות - החל מהפלישה לסוריה במלחמת העולם השנייה דרך שחרור המעפילים, הפיקוד על חטיבת הראל, כיבוש הדרום, פתיחת הדרך לירושלים ועוד רבים".

״זוהי הפעם האחרונה שאנחנו מתכנסים כאן באירוע המסורתי שכל-כך יקר לנו מכל הסיבות הברורות, תחת כהונתך כמפקד העליון של הצבא", אמרה לרמטכ"ל ראש מרכז יצחק רבין, דליה רבין. "אני רוצה באופן אישי ובשם כולנו להודות לך על האמון לו זכינו במרכז רבין בעבודה אל מול מערכת הביטחון, ולאחל לך הצלחה גדולה בכל אשר תבחר. היית לנו אבא גדול, במעשים, ללא הרבה מילים".

"בכל חייו הציב יצחק רבין את המדינה בראש מעייניו. ממפקד שלחם על תקוות המדינה למנהיג שעמד בראשה", סיכם הרמטכ"ל. "זו הזדמנות עבורי להודות לך דליה רבין, למשפחת רבין ולחברי המרכז על הבית הפתוח, על היחס החם ועל מה שהמרכז הזה מהווה עבור צה"ל כולו - בכל הדרגים ועשרות אלפי החיילים שעוברים פה".

"דמותו של יצחק והערכים שהיא מייצגת מהווים נכס חשוב עבור צה"ל ועבור מדינת ישראל", סיכם הרמטכ"ל "בהזדמנות הזאת רציתי להביע הערכה עמוקה ולאחל המשך עשייה תורמת פה".