תיעוד מעקב התצפיות והסריקות אחר המחבלים החמושים

02.08.18
מערכת את"צ

כלי טיס של צה"ל ביצע אמש תקיפה לעבר שבעה פעילי טרור חמושים בדרום רמת הגולן הסורית.

קצין האג"ם של גדוד "עיט" רב-סרן אלכס שקליאר מספר על האירוע

לאחר סריקת האזור הבוקר אותרו גופות חברי החוליה, חמישה רובים מסוג קלצ'ניקוב.

התקיפה בוצעה סמוך לשעה 22:30 לאחר מעקב ממושך אחר תנועת החמושים בין קו אלפא לגדר הגבול. כוח של גדס"ר נחל ביצע סריקה באזור ואיתר שבע  גופות, חמישה כלי נשק מסוג קלאצ'ניקוב ואפודים, שבחלקם נמצאו מטענים ורימונים.

סריקת הכוחות באזור

על פי ההערכה, מדובר במחבלים חמושים, השייכים לארגון המדינה האיסלאמית, שנעו לכיוון הגדר במרחב המובלעת, לאחר שברחו ממשטר אסד.

חלק מאמצעי הלחימה שנמצאו על המחבלים

"באף שלב לא היה איום על יישוב בתוך שטח ישראלי, ולא התבצעה חציה של הגדר", הדגיש דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס והוסיף: "המשטר הסורי הוא האחראי לכל הפעילות הנעשית ברמת הגולן הסורית. נמשיך לשמור על ערנות גבוהה של הכוחות ולפעול מול כל הפרה של הסכם הפרדת הכוחות מ-74', ומול כל פעילות נגד מדינת ישראל, גם באוויר וגם ביבשה".

הבוקר הסתיים תרגיל צבאי נרחב לתרגול הכשירות והמוכנות לחירום של פיקוד הצפון והמטה הכללי. מטרת התרגיל הייתה שיפור כשירות פיקוד הצפון למלחמה ותרגול המטה הכללי והפיקוד בתרחישי חירום ומלחמה שונים בפיקוד הצפון וכן תרחישים רב זירתיים.
 
במהלך התרגיל, שתוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2018, תורגלו הפעלת יכולות הגנה, התקפה ותמרון, מהלומות אש ומודיעין במספר גזרות במקביל ולאורך זמן רב בהתאם לתמונת המצב המשתנה.

כלי טיס תקף ופגע בחוליה של 7 פעילי טרור חמושים