סוללות כיפת ברזל תוגברו בגוש דן ובדרום, כלי טיס תקפו משגרי בלוני תבערה ברצועה

15.07.18
מערכת את"צ

כלי טיס תקפו במהלך היום חוליות מחבלים ששיגרו בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. במקביל, בהתאם להערכת המצב, תוגברו סוללות כיפת ברזל במרחב גוש דן והדרום. כמו כן, התבצע גיוס מילואים נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית.

כיפת ברזל

האירועים האחרונים מצטרפים לשורת תקיפות נרחבת שביצע צה"ל ביממה האחרונה. "פגענו במגוון רחב של מטרות מפתיעות, מתוך ארסנל המטרות האיכותיות שיש לנו ומודיעין מדויק", מספר קצין בכיר בחיל האוויר. 

"אנחנו ערוכים גם מבחינה קרקעית. יש תרגיל אוגדתי שמתכונן ללחימה בעזה. מבחינתנו הכל מוכן", ציין הגורם. "אם הצד השני סגר את האירוע, ומבחינתנו יהיה שקט, נעצור כאן. ואם לא יהיה שקט, אנחנו ערוכים לכל מצב של הסלמה".

"במסגרת האירועים, עבדנו בתיאום עם פיקוד הדרום, שהכיל בראש ובראשונה את ההיכרות והתכלול של המטרות", הסביר הקצין. "תפקידנו, הוא לתכנן אותן בצורה מדויקת עבור הטייסים. כך זה נהפך לתוכנית משותפת שתביא להישג הנדרש".

לדבריו, חשוב לטפל בעקביות בכל מטרה ומטרה: "כל המטרות שאנחנו מכירים הן מטרות שהתכוננו אליהן מראש, ולפי המצב אנחנו יודעים לעשות את החיבור הנכון בינהן כדי להביא את ההישג הנדרש. כבר מספר פעמים, רק במערכה הזאת, תפסנו וסגרנו מעגל גם עם המשגרים וגם עם המטרות של פיקוד דרום ואוגדת עזה. זה נהיה מאתגר, אבל אנחנו מוצאים מה לקחת הלאה כדי לסגור מעגל בצורה טובה".

"בין המטרות שנתקפו ביממה האחרונה, נתקפו מגוון רחב של יעדים אסטרטגיים של ארגון הטרור חמאס", מדגיש הקצין הבכיר. "כאלה, שפוגעות בהתעצמותו ובדרג הצבאי שלו, כמו מחנות צבאיים ומשרדי מפקדים. תקפנו בעזרת עשרות מטוסים והמון חימושים, אך כמובן שאנחנו עושים את המרב כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים".

"חיל האוויר היה פה במלוא עוצמתו, והגענו לרמה מאוד גבוהה בכל המטרות האיכותיות, מה שמייצר גם את ההישג הנדרש וגם את הדיוק", מתרשם הגורם. "אנחנו היינו ערוכים מאוד, עבדנו פה יותר מ-24 שעות באווירה מאוד מקצועית עם תאים ששולטים על הכל ביום ובלילה. היו לנו הרבה אתגרים בדרך לבצע את המשימה הזאת בצורה הכי מדוייקת, אבל אנחנו עוד ערוכים קדימה עם הרבה מטרות מדויקות ואיכותיות".