"הדבר החשוב ביותר בעיניי - זה האנשים, והפיקוד"

12.10.18
מערכת את"צ

אתמול (חמישי), התכנסו מפקדי הגדודים בחטיבות המילואים של זרוע היבשה באתר ההנצחה ״יד לשריון״ בלטרון, יחד עם מפקדי החטיבות וראשי מטה בחטיבות ואוגדות המילואים, לכנס מפקדי גדודים במילואים.

הכנס נערך בראשות הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, ראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה, תא"ל דן נוימן, מפקד המרכז הלאומי לאימוני יבשה, תא"ל סער צור וקצין המילואים הראשי, תא"ל (מיל') ארי סינגר.

הכנס עסק בתחומי תורה ולחימה, מודיעין, אימונים והלחימה העתידית ביבשה, והוקמה במסגרתו תערוכת עזרי אימון. בתערוכה הוצגו אמצעים המשמשים לאימונים ותרגולים ברחבי הצבא.

לראשונה, הוצגו בפני המפקדים תוצרי ועדת המילואים שהתקיימה בחודשים האחרונים, בראשותה מפקד המרכז הלאומי לאימוני יבשה, תא"ל סער צור.

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט

כחלק מתובנות הועדה, הוחלט על עיסוק בגורמי מוטיבציה לשירות מילואים בתחום ההוקרה והתגמולים, חיזוק המפקד במילואים שהוגדר כמוביל המרכזי של המערך ושיפור הכשירות והמקצועיות.

לשם מטרות אלו בוצעו תכניות לתגמול והוקרת אוכלוסיות המילואים בדגש על המפקד במילואים, יוקמו ברחבי הארץ מתחמי עבודה נוחים וזמינים למפקדים, הוגדרו מסלולי פיתוח וקידום ונבנו הכשרות ואימונים בהתאם.

מפקד מל״י והממונה על וועדת המילואים, תא״ל סער צור

חיילי ומפקדי זרוע היבשה, בסדיר ובמילואים נערכים באופן תמידי ליום פקודה. זרוע היבשה ממשיכה לקיים תהליכים רבים להעמקת כשירות הכוחות באמצעות שיפורים בתחום האימונים ובמעטפת התומכת, בדגש על מפקדיה.

רחכ"א, תא״ל דן נוימן, הממונה על הכנס

"הכנס הזה חשוב מאוד ונוגע בסוגיות המרכזיות שאנו עוסקים בהם", אמר הרמטכ"ל, "הדבר החשוב ביותר בעיני זה אנשים, והפיקוד. עלינו ביחד מוטלת האחריות, במקרה שלכם, לנצח את המלחמה. להיות המישהו שממלא את התפקיד שלו מתוך אחריות גדולה וממצה עד כמה שאפשר את הזמן, זאת אחריות שלנו כצבא סדיר לאיש מילואים".

"אנחנו רוצים להביא לידי ביטוי את העליונות המשולבת", המשיך, "המודיעינית, האווירית, הטכנולוגית והמבצעית, מתוך ההבנה שהאמון ביכולת ותחושת המסוגלות, מפקדים מעולים, חיילים מחויבים עם כל המורכבויות שיש, אלו התנאים הבסיסים שיביאו לביצוע משימות במלחמה".

קמל״ר, תא״ל במיל׳ ארי סינגר

"האופן שבו אנחנו מאמנים את לוחמי הסדיר היום ישפיע על לוחמי המילואים", הדגיש רא"ל איזנקוט. "על אילו מפקדים יגיעו ואילו חיילים יגיעו. להיות מג"ד במילואים זו אמירה משמעותית מאוד, של צעד אחד לפני המחנה, של השקעה, של מחויבות גדולה, ואני מעריך את זה מאוד".