כנס הדיגיטל והסב"ר הבין לאומי הראשון בצה"ל

12.06.18
מערכת את"צ

בשבוע שעבר התקיים לראשונה בצה"ל כנס הדיגיטל והסב"ר הבינלאומי בהובלת אגף התקשוב וההגנה בסב"ר.

כנס סייבר ודיגיטל ראשון

בכנס נכחו כ-70 נציגים זרים, בהם 6 גנרלים ו- 16 אל"מים שעוסקים בסייבר וטכנולוגיה צבאית וביטחונית. זאת כחלק מ-13 משלחות מ-11 מדינות (קוריאה הדרומית, ארה"ב, אוסטריה, בריטניה, קנדה, הולנד, איטליה, רואנדה, יפן, הונגריה, פולין) העוסקות בטכנולוגיה בשירות הצבאי והביטחוני. 

במהלך הכנס, שנערך באתר המורשת של חיל התקשוב ביהוד, שמעו האורחים בין היתר אודות התפתחות יכולות התקשוב, האתגרים הטכנולוגיים בשדה הקרב והמענה אליהם, הטרנספורמציה הדיגיטלית, בסייבר ובענן. בסיום הכנס נערך סיור באתר והונחו זרי זיכרון.

"השנה אנו מציינים 70 שנים להיווסדה של מדינת ישראל", אמר קצין הקשר והתקשוב הראשי, תא״ל יריב ניר, "וכך גם לצה"ל ולחיל הקשר והתקשוב. כשאני רואה את כולכם פה היום, אנשי צבא וממשל מכלל היבשות, אני סמוך ובטוח שטכנולוגיה מחברת אנשים. הכנס הביא ארצה עשרות נציגים לדבר על אתגרים מבצעים-טכנולוגיים שכל צבא מודרני חווה או יחווה בעתיד".

"ההבנה הרווחת אצל כולם", המשיך תא"ל ניר, "היא שבמימד הקיברנטי, הטומן בחובו את הסייבר והספקטרום, אנו חייבים שותפויות על מנת להגן על עצמנו טוב יותר ועל מנת לפעול בסנכרון במרחב לחימה מוגבל".