מפגש FBAT- Future Battlefield Annual Talks התקיים בישראל

07.06.18
מערכת את"צ

בין התאריכים 3-7 ביוני התקיים מפגש FBAT- Future Battlefield Annual Talks בישראל בראשות מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק. לארץ הגיעה משלחת מטעם ה- TRADOC, מפקדת האימונים והתורות של צבא ארצות הברית.

את המשלחת הוביל מפקד ה- TRADOC, הגנרל Gen stephen J.Townsend בהשתתפות מפקדי מרכז המצוינות ומפקדי החילות בז"י.

מטרות המפגש בין צה"ל ל TRADOC הן שיפור תהליכי בניין הכוח של צבא היבשה של ארה"ב ושל זרוע היבשה של צה"ל, בדגש על חדשנות בבניית היכולות הקרביות, בזמן הקצר ביותר.

הביקור החל בקבלת פנים של חברי המשלחת במשמר כבוד בראשות מז"י ביום ראשון ה-3 ביוני, בלטרון. בהמשך הביקור (ימים שני ושלישי) התחלקו המשתתפים ל-9 משלחות וביקרו בבסיסי צה"ל השונים בליווי קצינים בכירים. כחלק מהסיורים בימים אלו הכירו חברי המשלחת את חילות זרוע היבשה, שמעו סקירות מקצועיות וביקרו בגזרות השונות על מנת להכיר את צה"ל ולבסס יחסים הדדיים.

ביום רביעי, ה-6 ביוני, התקיים יום מליאה בו התרכזו כלל המשתתפים וחתמו על הסכם הדדי בין שני הצבאות שמטרתו הגדרת המשך שת"פ ויחסים הדדיים, וביום חמישי המריאה המשלחת חזרה לארצות הברית.

״תהליך ההכנות למפגש נמשך כ-10 חודשים במהלכם תיחקרנו את תוכנית השותפות הקיימת, הפקנו לקחים ובנינו במשותף תכנית שיתוף פעולה חדשה לקראת השנה הבאה המשלבת את כלל החילות ביבשה. בנוסף לכך, בנינו את תכנית המפגש כך שתענה על תחומי העניין המשותפים לשני הצבאות", אמר רח״ט הדרכה, תא״ל נמרוד אלוני.

"מטרת העל של הכנס היא תיאום עבודה רב שנתית בין זרוע היבשה ל- TRADOC האמריקאי אשר תוביל להפרייה הדדית בתחומי עניין משותפים ותשפר את יכולתנו להתאים את מבנה הכוח והתורה שלנו על סמך ידע משותף, דבר שמשקף את עוצמת הקשר המקצועי והאישי שבין המפקדים הבכירים של שני הצבאות והמחויבות המשותפת ללמידה ולשיתוף בידע", אמר תא"ל אלוני. "אנחנו מקווים כי נעלה מדרגה נוספת באימונים המשותפים ובהכשרות משותפות, דבר שהוכח בשנים האחרונות כבעל ערך גבוה במיוחד".