"אסור לתת לחמאס לנצל את החמלה האנושית להשגת מטרות לא אנושיות"

03.07.18
מערכת את"צ

"זהו כבוד גדול ויוצא דופן בעבורי לעמוד בפניכם במעמד מיוחד זה, בבניין היסטורי ועוצמתי זה. זאת הפעם הרביעית שאני מבקר בפריז, הכינוי שלה הוא עיר האורות ובכל כך הרבה מובנים ותחומים בחיים היא זוהרת כבר מאות שנים.

"העובדה שהזמנתם אותי, קצין ישראלי שמשרת כבר עשרים שנה בצבא הגנה לישראל וביקשתם לשמוע מה יש לצה"ל להגיד מצביעה על ייחודו של המוסד הזה ויושביו.

"בעוד כמה ימים תציין צרפת 229 שנים למהפכה. אחד מהאירועים הגדולים בתולדות האנושות כולה. צרפת מהווה דוגמה לערכי הדמוקרטיה שחרוטים גם על דגלנו על אף המורכבויות האזוריות הרבות.

"כבר 70 שנה שצרפת היא בעלת ברית אסטרטגית של מדינת ישראל וסייעה רבות לביצור ביטחונה. צרפת היא גם דוגמה לחברה מגוונת וסבלנית. די לראות את נבחרת הכדורגל שלכם במונדיאל בשביל להבין זאת. וזו גם הזדמנות לאחל לכם שרבע הגמר לא תהיה התחנה האחרונה.

"בשנים האחרונות אזורים רבים בעולם, ובעיקר במזרח התיכון, ״מוחשכים״ ואפלה קודרת מכסה אותם. אפלה שעלינו ועליכם נגזר להלחם בה, יחד עם מדינות העולם החופשי. אפלה שמהותה דיכוי, שנאה, פגיעה בשוויון ובחירויות האזרח. אפלה שמובלת על ידי ארגוני טרור שבזים לערכי החירות, השלום והאחווה.

"מכובדי, הסכסוך במזרח התיכון כפי שהוא מכונה, הוא לא סכסוך שכנים. ישראל מתמודדת ונאבקת בארגון טרור רצחני שלא בוחל באמצעים- לפגוע בילדים, נשים ואזרחים חפים מפשע, כולל באזרחים שחיים תחת שלטונו. חמאס מצהיר מעל כל במה על כוונותיו הרצחניות ונוקט בפעולות שהן בניגוד ברור לדין הבינלאומי ולערכים האוניברסאלים הנהוגים בחברת בני האדם.

"אני יודע שאת האכזריות הבלתי נתפסת של חמאס לא יכולתם לסבול ולקבל פה על אדמתכם ולו ליום אחד. עם הזמן מדינות נוספות וארגונים בין-לאומיים בהם האיחוד האירופאי הגיעו להכרה בעובדה עליה הצביעה ישראל לפני שנים.

"חמאס הוא ארגון טרור. חמאס הוא ארגון לא לגיטימי. חמאס הוא ארגון מסוכן לעולם. הראשונים להיפגע מחמאס הם תושבי רצועת עזה. זהו ארגון טרור איסלמיסטי קיצוני שצמח על ברכי התפיסות של האחים המוסלמים. 

"מטרת הארגון, על פי האמנה שפרסם בשנת 1988, ואני מצטט: 'הקמת מדינה פלסטינית אסלאמית דתית בכל שטחי מדינת ישראל', כל זאת תחת המוטו ואני מצטט: 'היוזמות לשלום עומדות בניגוד לתפיסת העולם של התנועה,  אללה הוא תכליתה, הנביא הוא דמות המופת שלה, הקוראן הוא החוקה שלה, הג'יהאד הוא דרכה, והמוות למען אללה הוא הנעלה במשאלותיה', סוף ציטוט.

"לפי חמאס לעם שלי, למדינה שלי ולדוברי השפה שלי אין זכות קיום. חמאס מכריז על מדינת ישראל ותושביה מלחמת מוות - ג'יהאד. אין ביני לביניכם כל ויכוח באשר לקדושת החיים.  הרצון לחיות קודם לכל.

"חמאס עוקר את הערך החשוב הזה ומקדש במקומו ערכי הרס וחורבן. הדבר היחיד שחמאס חתום על בנייתו הוא הקמת כוח צבאי במימון ובסיוע של מנהיגת הטרור העולמי - איראן. הוא פועל נגד ארגונים פלסטיניים לאומיים אחרים בראשם הפת"ח, ומנסה לרתום לבבות של אזרחים באמצעות מנגנון משומן של הסתה, כסף ושטיפת מוח.

"שערו בנפשכם כי מחר ארגון טרור, דורש את השייך לכם. מבקש את צרפת לעצמו. ולא מפסיק לטבוח עד שיקבל את מבוקשו. מבוקשו הוא השמדתכם. ראשי ארגון הטרור חמאס יושבים ופועלים מרצועת עזה, אך נמצאים גם כאן באירופה: זהאר ביראווי ומוחמד סאוולחה, שידיהם מגואלות בדם אזרחים, הם חלק מפעילי החמאס החיים באירופה ופועלים כשלוחה של הארגון.

"ראשי ארגון הטרור חמאס, גם כאשר הם מתכסים בחליפות של הנהגה פוליטית, מהווים את הזרועות הארוכות של תמנון הטרור שראשו בטהרן, אך זרועותיו מגיעות לעזה. החמאס מודה בפה מלא ובכל הזדמנות בקשר ההדוק בינו לבין איראן.

"מפקד כח קודס האיראני הארכי טרוריסט- קאסם סלימאני, רב מרצחים האחראי על אלפי הרוגים בעולם, הוא אחד המממנים המרכזיים של ארגון הטרור חמאס. מדי שנה הוא מעביר 100 מיליון דולר לארגוני טרור בעזה.  כסף שמיועד למטרה אחת, בניית יכולות צבאיות לצורך ביצוע פיגועי טרור. בכל מקום שאיראן וסולימאני מגיעים יש הרס וחורבן. כך בתימן, בעיראק ובסוריה וכך גם בעזה.

"בשנת 2005 נסוגה ישראל מרצועת עזה. אף אזרח ישראלי לא חי מאז מרצון בעזה. אבל בידי ארגון הטרור חמאס שני חללי בצה"ל, הדר גולדין ואורון שאול זיכרונם לברכה, ושני אזרחים ישראלים שמוחזקים שם כבני ערובה.

"די בעובדה הזו בשביל להבין שמדובר בארגון שאין לו ערך לחיי אדם. ארגון שאיבד מזמן צלם אנוש ופועל בניגוד לכל אמנה בינלאומית. כשישראל יצאה משטח הרצועה נשארו בה ישובים ותשתיות. חממות הנושאות פרי, והרבה רצון טוב שיכלו להוות את הבסיס להקמת 'סינגפור של המזרח התיכון'.

"שנתיים לאחר מכן, עם השתלטות חמאס על רצועת עזה החלום נמוג כלא היה. עזה הפכה, בעל כורחה, להיות בירה של טרור, חושך והרג. חמאס מנצל את בני עמו וכופה עליהם את רצונו, לא מאפשר לאזרחיו זכויות אדם אלמנטריות, זכויות לנשים וזכויות למיעוטים.

"ברור שתקשורת חופשית, בחירות דמוקרטיות ושוויון הם מושגים שרחוקים מתושביו שנות אור. במקום להשקיע בחינוך חמאס משקיע במנהרות טרור, במקום להשקיע ברפואה חמאס משקיע ברקטות; במקום ישובים פורחים הוקמו בסיסים צבאיים, במקום סיפור הצלחה יש פה סיפור של כישלון ודיכוי.  

"לא רק שארגון הטרור חמאס לא מאפשר זכויות אדם, הוא גם בחר לא לדאוג לבני עמו - האבטלה מרקיעה שחקים. מיליארדי הדולרים המוענקים ע"י המדינות התורמות, כולל מכספי משלם המיסים הצרפתי, מופנים לבניית יכולות טרור ולא לטובת בני עמם .

"מדינת ישראל, אותה מדינה שחמאס מנסה להעלימה מהמפה באלימות והסתה, היא זאת שמפעילה מעברים אשר פתוחים גם בימי התקפות טרור. בהם עוברות סחורות רבות - כמו גם חשמל, מים, סולר ודרכם נכנסים מאות תושבי עזה לבתי חולים בישראל.

"מה חמאס עושה במעברים? חמאס מנצל את מעבר הסחורות לצורכי טרור. את מיליוני הטונות של חומרי הבניה הנכנסים לרצועה , הוא מנצל לבניית מנהרות טרור שכל תכליתן הרג חפים מפשע. את גז ההליום שאמור לשמש לצרכים רפואיים בבית חולים הוא מנצל להפרחת בלוני נפץ לשטח ישראל. מעברי הסחורות מנוצלים באופן ציני ומסוכן על ידי חמאס.

"קילומטרים משם מתקיימת פריחה כלכלית בשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. במקום שבו הטרור לא מצליח להרים ראש – יש שגשוג. ישראל, בניגוד להרבה מאוד דעות מוטעות היא לא החסם לשגשוג ופריחה כלכלית, בדיוק ההפך- מי שלא מאפשר אותה ופשוט לא רוצה בה – זה חמאס.

"אך הצביעות והסטנדרט הכפול לא נגמרים פה. לראשי חמאס חיים של ראוותנות ושחיתות. תושבי רצועת עזה סובלים מעוני שלא נובע ממחסור במשאבים, אלא מסדר העדיפויות של ארגון הטרור ששם את ההתעצמות הצבאית לפני הדאגה לתושבי הרצועה.

"אני מצטט את בכיר החמאס חאלד משעל, 'רוב הכסף והמאמץ מופנים להתנגדות ולהכנות הצבאיות, אנו שוקדים על ההתנגדות', בפועל התקציב הצבאי גדל והאזרחי קטן, השלטון גדול על החמאס!

"מה עוד ארגון הטרור חמאס עושה? הוא בונה יכולות צבאיות התקפיות, על מנת לפגוע בבני עמי ולשרת את האג'נדה שלו. רקטות, מנהרות, כוח ימי, כוח אווירי ומחבלים מתאבדים. רק בשמונת החודשים האחרונים איתרנו 11 מנהרות שחמאס חפר לעבר יישובי ישראל. הם לא התכוונו להעביר בהן פרחים, הייתה להם מטרה אחת.


"בזכות יכולת מבצעית ייחודית, טכנולוגיה ומודיעין צה"ל סיכל את פרויקט הדגל של חמאס. אל תיפלו בפח של חמאס – מדובר בארגון טרור צבאי לכל דבר ועניין, יש לו מטה כללי, חטיבות לוחמות, וגדודים מבצעיים, יש לו תוכניות תקיפה כנגד מדינת ישראל.

"חברי הועדה הנכבדים, ישראל מתמודדת עם טרור מיום הקמתה. ב-30 השנים האחרונות הוא מובל על ידי חמאס. הארגון הזה רצח עד היום אלפי ישראלים, אמריקאיים, צרפתים ובריטים בפיצוצי אוטובוסים, פיגועי התאבדות בקניונים ובמסעדות, פיגועי דקירה ודריסה. בדיוק כמו אותם הפיגועים, שלצערי, חוויתם אצלכם בשנים 2015-2016. אנחנו מתמודדים עם אותה תופעה - אצלנו זה ארגון הטרור חמאס, אצלכם זה דעא״ש.

"משנת 2017 בראש ארגון הטרור חמאס עומד יחיא סינוואר, מחבל שהיה מעורב בפיגועים רבים כנגד ישראל. הוא ואנשיו מכריחים רבבות פעילים ואזרחים להגיע לגבול. האירועים האלו הם חלק מהעימות המזוין שחמאס מנהל מול ישראל כבר שנים רבות.

"לצורך כך העמיד ארגון הטרור חמאס מנגנון לוגיסטי רחב היקף, משלם בכסף איראני למי שמבצע פעילות אקטיבית אלימה ופרס כספי בסך 500 דולר לכל מי שנפצע. מי שלא מגיע מואשם בשיתוף פעולה עם ישראל.

"אנשי חמאס שולחים פעילי טרור לבושים בגדים אזרחיים על מנת לפגוע בגבול. במסווה של אותם אזרחים, ותחת מסך עשן שחור שנועד להסוות את פעילות הטרור, מגיעים פעילים חמושים במאות מטענים, רימונים וכלי נשק כדי להוציא פיגועי טרור ראוותנים.

"חמאס חילק ופרסם למשתתפים בהפרות הסדר האלימות מפות של ישובים ישראליים (חלקם מרוחק רק 200 מטר מהגבול) כדי להגיע לישוב בשטח ישראל ולבצע פיגוע. והם אומרים זאת ללא חשש.

"רק בזכות כוחות צה״ל, והעובדה שאנחנו נחושים להגן על המדינה הריבונית שלנו, הצלחנו לסכל את התוכניות של חמאס. אך בגלל זה הוא חזר לדרך הטרור המקורית שהוא כל כך אוהב.

"רק בשלושת השבועות האחרונים שיגר יותר ממאתיים רקטות ליישובי ישראל ללא כל הבחנה, כולל לעבר גני ילדים. כשגם זה נכשל, ארגון הטרור חמאס המציא נשק חדש, נראה כמו משחק ילדים, עולה יורו אחד, אבל עד עתה גרם לשריפתם של למעלה מ-30 אלף דונמים של שדות חקלאיים ושטחים אזרחיים.

"כדובר, אני מבין את כוחה של התמונה ואת הקושי המובנה להבין את הסיטואציה מסיקור מרחוק. עובדות אלה מנוצלות באופן מניפולטיבי על ידי ארגון הטרור חמאס שמנצל את החמלה האנושית של מדינות המערב למטרות לא אנושיות.

"חמאס פועל באופן ציני לניצול תושבי רצועת עזה, חמאס רוצה ומייחל למספר הרוגים גבוה בהפרות הסדר האלימות כדי שהוא יוכל להציג לעולם תמונה שקרית של פגיעה בבלתי מעורבים.

"חמאס שלח לחזית נשים וילדים כדי לנצל את החמלה האנושית להשגת מטרות לא אנושיות ולצערי - חלק ממדינות המערב נופלות במלכודת שחמאס טומן להן.

"כשארגון הטרור חמאס משתמש בילדים ובנשים כמגן אנושי ומציב אותם בקו ראשון ללחימה, על מנת לסכן את חייהם תמורת תמונה אחת לעיתונות – זוהי טקטיקה המנצלת את החמלה האנושית להשגת מטרות לא אנושיות.

"כשארגון הטרור חמאס משתמש בכספי הסיוע של המדינות התורמות, ובהם של משלמי המיסים הצרפתיים, לטובת בניית תשתיות טרור ומנהרות חודרות שיעודן לחטוף ילדים ואזרחים חפים מפשע – זהו בדיוק המקום שבו החמלה האנושית מנוצלת להשגת מטרות לא אנושיות.

"כשארגון הטרור חמאס משתמש בלוחמה פסיכולוגית, במניפולציות, בהסתה ובתעמולה על מנת לייצר נרטיב שקרי של ארגון חופש לוחם -  זהו בדיוק המקום שבו החמלה האנושית מנוצלת להשגת מטרות לא אנושיות.

"כשארגון הטרור חמאס משתמש בצורה צינית במתקנים של ארגונים בינלאומיים, ובתי חולים כמפקדות ומחנות צבאיים - זהו בדיוק המקום שבו החמלה האנושית מנוצלת להשגת מטרות לא אנושיות.

"כשארגון הטרור חמאס נכשל באחריותו כלפי תושבי רצועת עזה, הוא יוצר דיכוי ופחד, קורא לתושבים להגיע לגבול כמגנים אנושים ומנצל אותם עד כדי איום על חייהם רק בשביל להסיט את תשומת הלב מכישלונו. זה בדיוק המקום בו החמלה האנושית מנוצלת להשגת מטרות לא אנושיות.

"תושבי רצועת עזה הם לא האויב שלי. ארגון הטרור חמאס לקח את תושבי הרצועה כבני ערובה. זה הרי ברור שאם היו בוחרים להפגין כל הפגנה שהיא, שלא מנסה לפגוע בגבול ולהרוג את אזרחינו, לא הייתם מזמינים אותי לכאן.

"דמוקרטיה היא נר לרגלנו. הבעת עמדה והפגנות ציבוריות הן כלי חשוב בדמוקרטיה. מה שקורה בגבול ישראל - עזה לא דומה בשום צורה להפגנות שאתם מכירים.

"ישראל, שבצר לנו, ניצבת בקו הראשון של המלחמה בטרור, היא לא הקו האחרון. ארגוני הטרור לא יעצרו בישראל. ארגוני הטרור רוצים לפגוע בפריז, בלונדון, בניו יורק, במאלי, בבואנוס איירס ובכל מקום שיוכלו לזרוע פחד אימה ולהחזיר את החושך לערי האור.

"אני נציגם של כלל חיילי ומפקדי צה"ל שפועלים להגנת התושבים החיים בעוטף עזה. התושבים לא יכלו להגיע לפה אבל חשוב שתשמעו גם אותם.

"אני גאה להיות קצין בצבא ההגנה לישראל, שמשימתו להגן ומכאן נגזר שמו. כל תכליתנו לחיות בשלום ובשלווה בשגשוג ובביטחון לצד שכנינו. אסור לנו לתת להם לנצל את החמלה האנושית להשגת מטרות לא אנושיות.

"את פסל יונת השלום שהבאתי הכין ירון, תושב עוטף עזה. בשנים האחרונות ירון מפסל משאריות של רקטות שנורות לעבר ישובים ישראלים. ירון ביקש למסור לכם - חמאס ימשיך לירות רקטות ואנחנו נמשיך ליצור ולשאוף לשלום".

צולם ע"י הפרלמנט הצרפתי

צולם ע"י הפרלמנט הצרפתי